PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2022 | 23 | z. 2 Wyzwania współczesnej logistyki. Tom 1 | 9--22
Tytuł artykułu

Analiza pojęcia jakości na podstawie literatury

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of the Concept of Quality Based on Literature
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było przedstawienie dyskusji nad poglądami na jakość oraz omówienie genezy pojęcia oraz zmian w jego definiowaniu. Omówiono koncepcje dotyczące jakości pracy oraz spojrzenie na jakość z punktu widzenia dostawcy i konsumenta. W kolejnych częściach pracy przedstawiono historyczne definicje jakości powstałe w czasach starożytnych oraz zmiany w rozumieniu tego pojęcia pojawiające się do czasów współczesnych. Przedstawiono także koncepcje dotyczące jakości pracy w przedsiębiorstwie oraz definicję społecznej jakości życia. W części trzeciej zaprezentowano koncepcje jakości produktu. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to analyze the concepts of quality and the genesis and changes in the definition of quality since ancient times. The analysis was made on the basis of literature studies Concepts of work quality and views on quality from the point of view of the supplier and consumer were presented. The work consists of three parts, in which historical definitions of quality created in ancient times and their changes to modern times are discussed. The second part presents concepts related to the quality of work and its impact on the social quality of life. The third part presents the concepts of product quality. (original abstract)
Rocznik
Tom
23
Strony
9--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Ciekanowski Z., Jakość w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, 2013.
  • Dahlgaard J.J., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.
  • Hamrol A., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • Kolman R., Różne odmiany jakości i ich praktyczne wykorzystanie, Placet, Warszawa 2013.
  • Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łodź 2019.
  • Łunarski J., Zarządzanie jakością: standardy i zasady, Wydawnictwo WNT, Warszawa 2008.
  • Szczepańska K., Podstawy zarządzania jakością, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2017.
  • Szkoda J., Zarządzanie jakością w procesach realizacji maszyn i urządzeń technicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2002.
  • Tague N.R., The Quality Toolbox, Second Edition, ASQ Quality Press, 2013.
  • Wawak S., Zarządzanie jakością. Podstawy, systemy i narzędzia, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.
  • Zimon D., System zarządzania jakością według normy ISO 9001 jako szansa przejścia organizacji na wyższy poziom zarządzania jakością, Wydawnictwo Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2012.
  • https://mfiles.pl/pl/index.php/Jako _pracy_w_urz dzie (dostęp 26.02.2022)
  • https://mfiles.pl/pl/index.php/Jako (dostęp 27.12.2021)
  • https://mfiles.pl/pl/index.php/Jako _pracy_w_urz dzie (dostęp 26.02.2022)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171662848

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.