PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2022 | nr 2 (35) | 95--105
Tytuł artykułu

Ocena funkcjonowania przedsiębiorstw w czasie pandemii COVID-19 w opinii konsumentów

Warianty tytułu
Evaluation of Business Functioning During the COVID-19 Pandemic as Viewed by Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa gwarantuje jego rentowność i zyski. Wystąpienie niespodziewanej pandemii COVID- 19 wywarło ogromny wpływ na działalność firm. W związku z sytuacją epidemiczną pojawiły się duże przeszkody dla przedsiębiorców i konsumentów zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Tak naprawdę każda branża została w pewien sposób dotknięta przez kryzys, który nastąpił, dlatego też temat jest bardzo aktualny i dotyczy wszystkich. W artykule dokonano oceny funkcjonowania przedsiębiorstw w czasie pandemii koronawirusa w opinii konsumentów. W części teoretycznej krótko scharakteryzowano działalność przedsiębiorstw w dobie pandemii, skupiono się na aspektach związanych z funkcjonowaniem firm, zestawiając je z oczekiwaniami konsumentów wobec rynku, oraz opisano perspektywę wyjścia z kryzysu. W części badawczej wskazano cel, metodę oraz zakres badań, jak również opracowano wyniki i poddano je interpretacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The proper functioning of a company guarantees its viability and profits. The outbreak of the unexpected COVID-19 pandemic has had a huge impact on companies' operations. The epidemic situation has caused major obstacles among businesses and consumers in Poland and worldwide. In fact, every industry has been affected in some way by the crisis that has emerged, so the topic is very relevant and affects everyone. The article assesses the performance of businesses during COVID-19 in the opinion of consumers. The theoretical part of the article briefly characterises the activities of companies in during the coronavirus pandemic, focuses on aspects related to the functioning of businesses comparing them with consumers' expectations of the market and describes the prospect of recovery from the crisis. The research section describes the purpose, method and scope of the study, as well as the development and interpretation of the results. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--105
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Czajkowska A. (2020), Wpływ pandemii COVID-19 na działania CSR podejmowane przez przedsiębiorstwa, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie/Cracow Review of Economics and Management", nr 3(987).
  • Ligaj M., Pawlos W. (2021), Wpływ COVID-19 na funkcjonowanie przedsiębiorstw w Polsce, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 3.
  • Markiewicz R. (2019), Kryzys w kryzysie. Psychologiczny wymiar pandemii, "Polish Journal of Public Health", Vol. 129(4).
  • Młynarczyk J., Parcheta J. (2021), Wpływ zmian w działaniach marketingowych firm na zachowania konsumentów w czasie pandemii COVID-19, "Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne", nr 37.
  • Pomiar pulsu przedsiębiorstw. Badanie COVID-19 Business Pulse Survey (COV- -BSP) - Polska (2020), Bank Światowy i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Rokicki T. (2020), Zmiany w koniunkturze gospodarczej Polski w wyniku epidemii COVID-19, "Przegląd Prawno-Ekonomiczny", nr 3.
  • Staniszewski R. (2020), Polska gospodarka na kwarantannie - analiza wskaźników ekonomicznych, społecznych oraz rozwiązań formalnoprawnych dotyczących przeciwdziałania koronawirusowi COVID-19, "Polityka i Społeczeństwo", nr 4(18).
  • Stolarska E. (2020), Kreatywność i zwinność organizacyjna w dobie kryzysu oraz niepewności środowiskowej. Wybrane obszary ekonomii i zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin.
  • Szymkowiak H. (2021), Polska gastronomia w czasie pandemii, "Tutoring Gedanensis", nr 6(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171664403

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.