PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2022 | 11 | nr 1 | 125--143
Tytuł artykułu

Atrakcyjność studiów International Marketing na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego dla studentów z krajów byłego ZSRR

Warianty tytułu
The Attractiveness of Studying International Marketing at the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz to Students from the Countries of the Former USSR
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie atrakcyjności biznesowych studiów anglojęzycznych International Marketing dla studentów z krajów byłego ZSRR. Studia te zostały stworzone na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego (WSMiP UŁ) jako innowacyjny produkt edukacyjny adresowany do studentów polskich oraz zagranicznych. Studenci z krajów byłego ZSRR - głównie z Ukrainy, Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Turkmenistanu - bardzo wysoko oceniają poziom kształcenia, pracę w grupie wielokulturowej, możliwości wymiany zagranicznej Erasmus, relacje z wykładowcami, metody pracy zespołowej nad projektami marketingowymi oraz konkurencyjny poziom cen za studia. Artykuł jest prezentacją wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autora metodą wywiadów pogłębionych on-line z uczestnikami programu International Marketing, pochodzącymi z krajów byłego ZSRR. Ważnym atutem programu jest indywidualizacja podejścia do studenta i otwarty, przyjazny studentom zagranicznym model kształcenia wypracowany w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji (KMMiD) na WSMiP UŁ. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to highlight the attractiveness of business studies programme in International Marketing taught in English to students from the countries of the former USSR. The programme is offered by the Faculty of International and Po-litical Studies of the University of Lodz (FIPS UL) as an innovative educational product addressed to Polish and foreign students. Students from the countries of the former USSR - predominantly from Ukraine, Russia, Belarus, Kazakhstan, Azerbaijan, Kyrgyzstan, orTurkmenistan - very much appreciate the quality of teaching, the opportunity to work in atruly multicultural environment, possibility to take part in ERASMUS mobility schemes, lecturer and student relationships, team-working on marketing projects, and competitive prices of the course. The paper discusses the results of empirical studies carried out by the author using the online in-depth interview method with the students of International Marketing from the countries of the former USSR. Individual approach to students and an open, foreign student-friendly educational model worked out at the Department of Inter-national Marketing and Distribution of the FIPS UL are major advantages of the course. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
125--143
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • 1. Cai, Y., Kivisto, J. 2013. Tuition Fees for International Students in Finland: Where to Go From Here? Journal of Studies in International Education 17(1), s. 55-78. https://doi.org/10.1177/1028315311429001
  • 2. Domański, T. 2011a. Marketing edukacyjny w warunkach globalizacji rynku. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, s. 23-30.
  • 3. Domański, T. 2011b. Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów - nowe wyzwania strategiczne. W: T. Domański (red.). Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 15-32. DOI: https://doi.org/10.18778/7525-501-0.02
  • 4. Domański, T. 2014a. Marketing miasta akademickiego. Rola uczelni wyższych w promocji Łodzi. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • 5. Domański, T. 2014b. Marketing of Higher Education - Future Challenges. Marketing szkół wyższych - wyzwania przyszłości. Management and Business Administration. Central Europe 22, 4(127), s. 118-132.
  • 6. Domański, T. 2015. Lodz - a University Town. W: T. Domański (red.). The role of universities in promotion of cities and regions. Łódź: Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji UŁ, s. 139-197.
  • 7. Domański, T. 2016. Strategie umiędzynarodowienia uczelni wyższych - wyzwania przyszłości. Studium przypadku Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W: T. Domański (red.). Międzynarodowe studia polityczne i kulturowe wobec wyzwań współczesności. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 415-471. DOI: https://doi.org/10.18778/8088-086-3.23
  • 8. Gierko, V. 2015. "Ukrainizacja" polskich uczelni na tle umiędzynarodowienia kształcenia na poziomie wyższym w Polsce. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska XL, 2 Sectio 1, s. 103-119. DOI: https://doi.org/10.17951/i.2015.40.2.103
  • 9. Goddard, S.E. 2006. Uncommon ground: Indivisble territory and the politics of legitimacy. International Organization 60, s. 35-59. DOI: https://doi.org/10.1017/S0020818306060024
  • 10. Siwińska, B. 2016. W Polsce studiuje 57 119 studentów zagranicznych ze 157 krajów. Perpektywy.pl, http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2899:w-polsce-studiuje-57-119-studentow-zagranicznych-ze-157-krajow&catid=22&Itemid=119 (dostęp 31.03.2017).
  • 11. Sprawozdanie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego ze współpracy z zagranicą za rok 2017.
  • 12. Strategia Uniwersytetu Łódzkiego 2021-2030. 2021. Bip.uni.lodz.pl. 18.06.2021: https://www.bip.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/Strategia_Uniwersytetu_%C5%81%C3%B3dzkiego_2021-2030.pdf (dostęp 25.01.2022).
  • 13. Study in Poland. Studenci zagraniczni w Polsce 2020. Raport. 2020. Fundacja Edukacyjna "Perspektywy".
  • 14. Uczelnie niepubliczne (prywatne). OtoUczelnie.pl, https://www.otouczelnie.pl/artykul/15706/Uczelnie-niepubliczne-prywatne/ (dostęp 28.07.2021) after: https://polon.nauka.gov.pl/
  • 15. Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., Gremler, D.D. 2009. Services marketing: Integrating customer focus across the firm. Fifth Edition. Boston: McGrawHill. https://doi.org/10.1002/9781444316568.wiem01055
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171664605

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.