PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2023 | nr 2 | 9--23
Tytuł artykułu

Zmiany w zarządzaniu przemysłem spotkań na świecie w obliczu wirusa SARS-CoV-2 w opinii ekspertów

Warianty tytułu
Changes in Managing the Meetings Industry in the World in the Face of the SARS-CoV-2 Virus in the Opinion of Experts
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pandemia wirusa SARS-CoV-2 w bardzo dotkliwy sposób odbiła się na funkcjonowaniu rynku przemysłu spotkań i doprowadziła do jego dużych przeobrażeń. Pod wpływem jej efektów zaszły zmiany wyznaczające nowe kierunki w zarządzaniu tą branżą. W artykule przeprowadzono analizę wpływu pandemii na rynek przemysłu spotkań w aspekcie zmian jakościowych. Badania przeprowadzono, dokonując analizy stron internetowych i dokumentów, tj. raportów, protokołów i wytycznych międzynarodowych stowarzyszeń branżowych, convention bureaus w wybranych miastach i krajach na świecie oraz mediów branżowych. Ponadto przeprowadzono badania ankietowe wśród ekspertów, czyli specjalistów w badanej dziedzinie, osób o teoretycznej i praktycznej znajomości tematu. Branża wskazała m.in. narzędzia marketingowe obecnie kluczowe w zarządzaniu przemysłem spotkań, opierające się w głównej mierze na nowoczesnych technologiach. Wskazano również pożądane działania, niezbędne dla podtrzymania rozwoju przemysłu spotkań, kładąc nacisk na potrzebę dotowania organizacji wydarzeń lub zawieszenie czy obniżenie podatków.(abstrakt oryginalny)
EN
The SARS-CoV-2 virus pandemic has had a very severe impact on the functioning of the meetings industry market and led to its major transformations. Under the influence of the effects of the pandemic, changes have developed that are the directions of development in the management of this industry. As part of the article, an analysis of the impact of the pandemic on the meetings industry market was carried out in terms of qualitative changes. The research was carried out through the analysis of websites and documents, i.e. reports, protocols and guidelines of international industry associations, convention bureaus in selected cities and countries around the world and industry media. In addition, surveys were conducted among experts, i.e. specialists in a given field, people with theoretical and practical knowledge of a given topic. The industry has indicated marketing tools currently crucial in managing the meetings industry, based mainly on modern technologies. It also formulated the desired actions necessary to sustain the development of the meetings industry, most often indicating subsidies for the organization of events or suspension or reduction of taxes.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--23
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • AIPC, ICCA & UFI. (2021). Good practice guidance. Addressing COVID-19 requirements for re-opening business events. V3.
  • American Express Meetings & Events. (2022). Global meetings and events forecast.
  • Berbeka, J., Borodako, K., Niemczyk, A., & Seweryn, R. (2014). Influence of the meetings industry on the economy of Kraków. Foundation of the Cracow University of Economics.
  • Buczak, T. (2003). Metodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej. Instytut Turystyki.
  • Celuch, K. (2014). Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja. Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
  • Celuch, K. (2022). Trendy 2022. Wiedza, produkt, motywacja, wpływ. Celuch Consulting.
  • CIMERT. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on the international meetings industry across the globe. Centre for International Meetings Research and Training. 6.04.2020. https://www.iccaworld.org/dbs/asiapacific/files/CIMERT/CIMERT Survey Report.pdf
  • Davidson, R., & Cope, B. (2003). Business travel: Conferences, incentivetravel, exhibitions, corporate hospitality, and corporate travel. Pearson Education, Financial Times.
  • Dienes, K., Naujoks, T., & Rief, F. (2020). The future role and purpose of business events. W. Bauer, S. Rief, & M. Schultze (Red.), Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO, German Convention Bureau.
  • Evens R. G., (2020). The impact of a pandemic on professional meetings. Radiology: Imaging Cancer, 2(3), 1-3.
  • Glinka, B., & Czakon, W. (2021). Podstawy badań jakościowych. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • https://e-event.org/co-to-jest-xr/ (dostęp: 23.02.2023).
  • https://gridaly.com/pl/platform (dostęp: 23.02.2023).
  • https://ks.pl/slownik/co-to-jest-content-marketing (dostęp: 23.02.2023).
  • https://sbe.org.pl (dostęp: 23.02.2023).
  • https://thinkmice.pl/news/think-destination/400-fam-trip-czy-to-jeszcze-dziala (dostęp: 17.03.2023).
  • https://www.preferente.com/noticias-de-hoteles/viajes-de-negocios-hagamos-que-el-mundo-vuelva-a-girar-312466.html (dostęp: 10.03.2022).
  • ICCA. (2020). The Kaohsiung Protocol. Strategic recovery framework for the global events industry.
  • ICCA. (2021). ICCA Annual Statistics Study 2020. Analyzing an exceptional and transformational year. https://www.iccaworld.org (pobrano: 19.02.2022).
  • Jaceg (2022). Streaming. Co to jest i w jaki sposób działa? https://www.money.pl/ (pobrano: 23.02.2023).
  • Maison, D. (2021). Jakościowe metody badań marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Medlik, S. (1995). Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Paliś, B., Kubińska-Jabcoń, E., & Niekurzak, M. (2022). Analiza współczesnych trendów w przemyśle spotkań na świecie. Marketing i Rynek, (7). https://doi.org/10.33226/1231-7853.2022.7.3
  • PCMA Convene. (2020). How is COVID-19 changing the business events industry? https://www.pcma.org/survey-results-covid-19-changing-businessevents-industry/
  • Proença, P., Ramos, E., Pessanha, S. (2021). Turismo de eventos: análise do contributo do setor meetings industry no setor hoteleiro na cidade de Barcelona. Journal of Tourism and Heritage Research, 4(2), 406-421.
  • Rwigema, P. C. (2020). Impact of COVID-19 pandemic to meetings, incentives, conferences and exhibitions (MICE) tourism in Rwanda. Strategic Journals, 7(3), s. 395-409.
  • Swarbrooke, J., & Horne, S. (2001). Podróże służbowe i turystyka. Butterworth-Heinemann.
  • Tuazon-Disimulacion, M. A. (2020). MICE tourism during COVID-19 and future directions for the new normal. Asia Pacific International Events Management Journal, 1(2).
  • Walas, B., & Kruczek, Z. (2020). The impact of COVID-19 on tourism in Kraków in the eyes of tourism entrepreneurs. Studia Periegetica, 30(2), 79-95. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.3664
  • Walas, B., Nocoń, M., Nemethy, S., Petroviè, F. & Oleksa-Kaźmierczak, A. (2021). Diagnosis of competencies in the meetings industry in Poland, Hungary and Ireland in post-COVID-19 period. Problems and Perspectives in Management, 19(4), 198-212, https://doi.org/10.21511/ppm.19(4).2021.17
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171665787

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.