PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 6, CD 3 | 4059--4068
Tytuł artykułu

Analiza wybranych cech dystynktywnych pojazdów drogowych w systemie RETINA

Warianty tytułu
Analysis of some distinctive features of road vehicle in the RETINA system
Języki publikacji
PL
Abstrakty
System RETINA przeznaczony jest do monitorowania ruchu pojazdów drogowych. Do tego typu zadań rozpoznawanie tablic rejestracyjnych, omówione w pierwszym rozdziale, może być niedopuszczone, nieadekwatne czy niewłaściwe ze względów prawnych, etycznych lub uznane za zbyt łatwe do manipulacji przez np. właściciela obserwowanego pojazdu. W związku z powyższym poszukiwanie alternatyw jest niezbędne. W odróżnieniu od rozwiązań komercyjnych (niedostępnych), proponowany system jest uniwersalny i możliwe jest łączenie różnych metod wyodrębniania cech dystynktywnych. W szczególności połączenie metody OCR z metodami parametryzacji kształtu omówionymi w podrozdziale 2.1jest korzystne. W ten sposób można zminimalizować liczbę błędnych identyfikacji, celem optymalizacji skuteczności działania systemu.(abstrakt oryginalny)
EN
Celem systemu RETINA - rozwijanego w Zakładzie Telematyki Transportu Wydziału Transportu i Elektrotechniki UTH Rad.- jest monitorowanie ruchu wybranych pojazdów drogowych na podstawie informacji optycznej uzyskanej z punktów obserwacyjnych. W tym kontekście identyfikacja obiektów zarejestrowanych przez I2CU w różnych miejscach i czasach ma istotne znaczenie. Oprócz podejścia opartego na rozpoznawaniu znaków na tablicy rejestracyjnej, w artykule dyskutowane są opcje alternatywne jak charakterystyka kształtu na podstawie detekcji krawędzi w materiale pochodzącym z aparatów/kamer cyfrowych.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
4059--4068
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Bibliografia
  • 1. Christianini N., Shawe-Taylor J., An Introduction to Support Vector Machines. Cambridge University Press, Cambridge 2000.
  • 2. Eldén L., Numerical linear algebra in data mining. Acta Numerica, str. 327-384, 2006, nr 15
  • 3. Fletcher T., Support Vector Machines Explained. London's Global University, Londyn 2008.
  • 4. Górska M., Predykcja Bayesowska w systemie RETINA. Czasopismo Logistyka 2014, nr 2.
  • 5. Górska M., Podstawy modelowania sieci dróg w Systemie Poszukiwania Pojazdów Drogowych Według Zadanych Cech. Czasopismo Autobusy - Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2013, nr 3.
  • 6. Górska M., Jackowski S., Wybrane techniki sieciowej obserwacji ruchu pojazdu drogowego. Czasopismo TTS - Technika Transportu Szynowego 2012, nr 9.
  • 7. Górska M., Metody matematyczne ekstrapolacji trajektorii ruchu pojazdów drogowych. Czasopismo TTS - Technika Transportu Szynowego 2012, nr 9.
  • 8. Górska M., Jackowski J., Analiza wybranych czynników wpływających na trajektorie ruchu poszukiwanych pojazdów. Czasopismo Logistyka 2012, nr 3.
  • 9. Górska M., Jackowski S., Optymalizacja sieci inteligentnych obserwatorów. Czasopismo Logistyka 2011, nr 6.
  • 10. Górska M., Assessment of observer positions for given behavior of drivers. Czasopismo Logistyka 2011, nr 6.
  • 11. Górska M., Tracing multiple mobile objects by a network of intelligent detectors. Czasopismo Logistyka 2011, nr 3.
  • 12. Górska M., Course prediction for mobile object tracing network. Proceedings of the 4th International Interdisciplinary Technical Conference of Young Scientists, Poznań 2011.
  • 13. http://www.safetycam.pl/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171671636

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.