PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2023 | nr 6 | 35--42
Tytuł artykułu

The Effects of Sales Promotion and Store Atmosphere on Hedonic Shopping Motivation and Impulse Buying. A Case Study of Customers at Indomaret, Lippo Karawaci, Indonesia

Warianty tytułu
Wpływ promocji sprzedaży i atmosfery w sklepie na hedonistyczną motywację do zakupów i zakupy impulsywne. Studium przypadku klientów sklepu Indomaret w Lippo Karawaci w Indonezji
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This study aims to analyze the effects of sales promotion and store atmosphere on hedonic shopping motivation and impulse buying among customers of Indomaret, Lippo Karawaci, Tangerang. The target population in this study was all students and alumni of Uuniversitas Pelita Harapan who had visited Indomaret in Lippo Karawaci, with a sample size of 150 respondents. The data was collected using a questionnaire and analyzed using Partial Least Square - Structual Equation Modeling (PLS-SEM) in SmartPLS ver. 3.3.3 program. The results show that the sales promotion has a positive effect on hedonic shopping motivation and impulse buying; the store atmosphere has a positive effect on hedonic shopping motivation but has no effect on the impulse buying; and the hedonic shopping motivation has a positive effect on impulse buying. Thus, the sales promotion plays an important role in increasing the impulse buying. (original abstract)
Niniejsze badanie ma na celu analizę wpływu promocji sprzedaży i atmosfery w sklepie na hedonistyczną motywację do zakupów i zakupy impulsywne wśród klientów sklepu sieci Indomaret w dzielnicy Lippo Karawaci miasta Tangerang w Indonezji. Populacją docelową w tym badaniu byli wszyscy studenci i absolwenci Uuniversitas Pelita Harapan, którzy odwiedzili Indomaret w Lippo Karawaci. Badanie przeprowadzono na próbie liczącej 150 respondentów. Dane zostały zebrane za pomocą kwestionariusza i przeanalizowane przy użyciu częściowej metody najmniejszych kwadratów - modelowania równań strukturalnych (PLS-SEM) w programie SmartPLS ver. 3.3.3. Wyniki pokazują, że promocja sprzedaży ma pozytywny wpływ na hedonistyczną motywację do zakupów i kupowanie impulsywne; atmosfera w sklepie pozytywnie wpływa na hedonistyczną motywację do zakupów, ale nie ma wpływu na zakupy impulsywne; a hedonistyczna motywacja zakupowa pozytywnie oddziałuje na zakupy impulsywne. Tak więc promocja sprzedaży odgrywa ważną rolę w zwiększaniu zakupów pod wpływem impulsu. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Universitas Pelita Harapan, Indonesia
  • Universitas Pelita Harapan, Indonesia
Bibliografia
  • Bohl, P. (2012). The effects of store atmosphere on shopping behaviour: A literature review. Corvinus Marketing Tanulmányok, 2(1), 1-24.
  • Crawford, G., & Melewar, T. C. (2003). The importance of impulse purchasing behaviour in the international airport environment. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 3(1), 85-98. https://doi.org/10.1002/cb.124
  • Dhaundiyal, M., & Coughlan, J. (2009). The effect of hedonic motivations, sociability and shyness on the impulsive buying tendencies of the Irish consumer. Conference Paper. Irish Academy of Management.
  • Hair Jr, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2014). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective. Pearson Prentice Hall.
  • Hair Jr, J. F., Risher, J. J., Sarstedt, M., & Ringle, C. M. (2019). When to use and how to report the results of PLS-SEM. European Business Review, 31(1). https://doi.org/10.1108/ebr-11-2018-0203
  • Hair Jr, J. F., Sarstedt, M., Hopkins, L., & dan Kuppelwieser, G., V. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): An emerging tool in business research. European Business Review, 26(6). https://doi.org/10.1108/ebr-10-2013-0128
  • Karbasivar, A., & Yarahmadi, H. (2011). Evaluating effective factors on consumer impulse buying behavior. Asian Journal of Business Management Studies, 2(4), 174-181.
  • Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Marketing Management. Upper Saddle River.
  • Mamuaya, N. C. I. (2018). The effect of sales promotion and store atmosphere on hedonic shopping motivation and impulsive buying behavior in Hypermart Manado City, DeReMa Jurnal Manajemen, 13(1), 83-99. https://doi.org/10.19166/derema.v13i1.785
  • Maymand, M. M., & Ahmadinejad, M. (2011). Impulse buying: The role of store environmental stimulation and situational factors (An empirical investigation). African Journal of Business Management, 5(34), 13-57.
  • Muruganantham, G., & Bhakat, R. S. (2013). A review of impulse buying behavior. International Journal of Marketing Studies, 5(3), 149. https://doi.org/10.5539/ijms.v5n3p149
  • Park, J., & Lennon, S. J. (2006). Psychological and environmental antecedents of impulse buying tendency in the multichannel shopping context. Journal of Consumer Marketing, 23(2), 56-66. https://doi.org/10.1108/07363760610654998
  • Pindyck, R. S., & Rubinfeld, D. L. (2009). Microeconomics. Pearson Education.
  • Sembiring, S. (2013). Pengaruh shopping lifestyle dan fashion involvement terhadap impulse buying behaviour (Survey pada konsumen di Toko "Top Man, Top Shop" di Paris Van Java Mall, Bandung). Jurnal Publikasi. Fakultas Ekonomi, Universitas Komputer Indonesia.
  • Sharma, P., S., B., & Marshall, R. (2010). Exploring impulse buying and variety seeking by retail shoppers: Towards a common conceptual framework. Journal of Marketing Management, 26(5-6), 473-494. https://doi.org/10.1080/02672570903485097
  • Sharma, P., S., B., & Marshall, R. (2010). Impulse buying and variety seeking: A trait-correlates perspective. Journal of Business Research, 63(3), 276-283. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.03.013
  • Soars, B. (2009). Driving sales through shoppers' sense of sound, sight, smell and touch. International Journal of Retail & Distribution Management, 37(3), 286-298. https://doi.org/10.1108/09590550910941535
  • Sumarwan, U. (2011). Consumer Behavior: Theory and Its Application in Marketing [Perilaku Konsumen: Teori dan Penerapannya Dalam Pemasaran]. Ghalia Indonesia.
  • Tendai, M., & Crispen, C. (2009). In-store shopping environment and impulsive buying. African Journal of Marketing Management, 1(4), 102-108.
  • Turley, L. W., & Milliman, R. E. (2000). Atmospheric effects on shopping behavior: A review of the experimental evidence. Journal of Business Research, 49(2), 193-211. https://doi.org/10.1016/s0148-2963(99)00010-7
  • Utami, C. W. (2010). Retail Management, Strategy and Operational Implementation of Modern Retail Business in Indonesia [Manajemen Ritel, Strategi dan Implementasi Operasional Bisnis Ritel Modern Di Indonesia]. Salemba Empat. https://doi.org/10.30813/bmj.v7i1.693
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171674279

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.