PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2023 | Biznes w kulturze - kultura w biznesie : kreatywność w kulturze | 30--42
Tytuł artykułu

Wyzwania marketingowe przed nową generacją instytucji kultury

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego rozdziału jest ukazanie wyzwań marketingowych, jakie stają przed nową generacją instytucji kultury. Określenie "nowa generacja instytucji kultury" w rozumieniu Autora obejmuje szerokie spektrum podmiotów, które w swojej działalności statutowej zajmują się różnymi działaniami ze sfery kultury, lecz wyraźnie różnią się od tradycyjnych instytucji kultury. Instytucje te są postrzegane jako centra i ośrodki kultury.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Besana A., Bagnasco A.M., Esposito A., Calzolari A. (2018). It's a Matter of Attention: The Marketing of Theatres in the Age of Social Media. "International Journal of Arts Management", vol. 20, no. 3, s. 20-37.
  • Camarero Izquierdo C., Garrido Samaniego M.J. (2007). How Alternative Marketing Strategies Impact the Performance of Spanish Museums. "Journal of Management Development", vol. 26, no. 9, s. 809-831.
  • Colbert F., Danilo C.D. (2019). Customer Relationships in Arts Marketing: A Review of Key Dimensions in Delivery by Artistic and Cultural Organizations. "International Journal of Arts Management", vol. 21, no. 2, s. 4-14.
  • Evrard Y. (1997). Democratizing Culture or Cultural Democracy?. "The Journal of Arts Management, Law, and Society", vol. 27(3), s. 167-175.
  • Gilmore A., Rentschler R. (2002). Changes in Museum Management: A Custodial or Marketing Emphasis?. "Journal of Management Development", vol. 21, no. 10, s. 745-760.
  • Girard A. (1972). Cultural Development: Experiences and Policies. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Paris.
  • Jung Y. (2017). Threading and Mapping Theories in the Field of Arts Administration: Thematic Discussion of Theories and Their Interdisciplinarity. "Journal of Arts Management, Law & Society", vol. 47, no. 1, s. 3-16
  • Kelly L. (2009). The Museum's Social Media Strategy. Australian Museum, https://australian.museum/blog-archive/museullaneous/the-museums-social-media-strategy/ (dostęp: 5.01.2023).
  • Kidd D. (2009). Democratic Practices in Arts Organizations. "The Journal of Arts, Management, Law, and Society", no. 38(4), s. 296-309.
  • Kidd J. (2011). Enacting Engagement Online: Framing Social Media Use for the Museum. "Information Technology & People", vol. 24, no. 1, s. 64-77.
  • Kotler Ph., Andreasen A.R. (1996). Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. Prentice-Hall. Englewood Cliffs.
  • Kotler N., Kotler Ph. (1998). Museum Strategy and Marketing. Jossey-Bass. San Francisco.
  • Langsted J. (1990). Double Strategies in a Modern Cultural Policy. "The Journal of Arts Management, Law, and Society", vol. 19(4), s. 53-71.
  • Mulcahy K.V. (2006). Cultural Policy: Definitions and Theoretical Approaches. "Journal of Arts Management, Law, and Society", t. 35(4), s. 319-330.
  • Passebois-Ducros J., Guintcheva G. (2010). Coommunautés d'amateurs et création de valeur pour les musées. Le cas des Sociétés d'Amis des Musées (SAM). "DM Decisions Marketing", no. 60, s. 33-42.
  • Poisson-de Haro S., Normandin F. (2020). Transitions in the Life Cycle of Cultural Organizations: The Cases of Four Montreal-Based Organizations". "International Journal of Arts Management", vol. 22, no. 3, s. 17-33.
  • Puhl M., Mencarelli R. (2015). Web 2.0: Is the Museum-Visitor Relationship Being Redefined?. "International Journal of Arts Management", vol. 18(1), s. 43-51.
  • Putnam R. (1993). Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. Princeton University Press. Princeton.
  • Radbourne J. (2001). Full House Theory: A New Theory for Assessing Demand for Arts Centers. "The Journal of Arts Management, Law, and Society", vol. 30(4), s. 254-267.
  • Rentschler R. (2001). Is Creativity a Matter for Cultural Leaders?. "International Journal of Arts Management", vol. 3, no. 3, s. 13-24.
  • Richardson J. (2009). Creating a Social Media Plan for a Museum. Museum Next, https://www.museumnext.com/article/creating-a-social-media-plan-for-a-museum/ (dostęp: 5.01.2023).
  • Sepe M., Di Trapani G. (2010). Cultural Tourism and Creative Regeneration: Two Case Studies. "International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research", vol. 4, iss. 3, s. 214-227.
  • Strøm H.A., Høgvold Olsen T., Foss L. (2020). Tensions for Cultural Entrepreneurs Managing Continuous Innovation: A Systematic Literature Review. "International Journal of Arts Management", vol. 23, no. 1, s. 61-78.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171681840

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.