Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego rozdziału jest ukazanie wyzwań marketingowych, jakie stają przed nową generacją instytucji kultury. Określenie "nowa generacja instytucji kultury" w rozumieniu Autora obejmuje szerokie spektrum podmiotów, które w swojej działalności statutowej zajmują się różnymi działaniami ze sfery kultury, lecz wyraźnie różnią się od tradycyjnych instytucji kultury. Instytucje te są postrzegane jako centra i ośrodki kultury.(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
30--42
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Besana A., Bagnasco A.M., Esposito A., Calzolari A. (2018). It's a Matter of Attention: The Marketing of Theatres in the Age of Social Media. "International Journal of Arts Management", vol. 20, no. 3, s. 20-37.
- Camarero Izquierdo C., Garrido Samaniego M.J. (2007). How Alternative Marketing Strategies Impact the Performance of Spanish Museums. "Journal of Management Development", vol. 26, no. 9, s. 809-831.
- Colbert F., Danilo C.D. (2019). Customer Relationships in Arts Marketing: A Review of Key Dimensions in Delivery by Artistic and Cultural Organizations. "International Journal of Arts Management", vol. 21, no. 2, s. 4-14.
- Evrard Y. (1997). Democratizing Culture or Cultural Democracy?. "The Journal of Arts Management, Law, and Society", vol. 27(3), s. 167-175.
- Gilmore A., Rentschler R. (2002). Changes in Museum Management: A Custodial or Marketing Emphasis?. "Journal of Management Development", vol. 21, no. 10, s. 745-760.
- Girard A. (1972). Cultural Development: Experiences and Policies. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Paris.
- Jung Y. (2017). Threading and Mapping Theories in the Field of Arts Administration: Thematic Discussion of Theories and Their Interdisciplinarity. "Journal of Arts Management, Law & Society", vol. 47, no. 1, s. 3-16
- Kelly L. (2009). The Museum's Social Media Strategy. Australian Museum, https://australian.museum/blog-archive/museullaneous/the-museums-social-media-strategy/ (dostęp: 5.01.2023).
- Kidd D. (2009). Democratic Practices in Arts Organizations. "The Journal of Arts, Management, Law, and Society", no. 38(4), s. 296-309.
- Kidd J. (2011). Enacting Engagement Online: Framing Social Media Use for the Museum. "Information Technology & People", vol. 24, no. 1, s. 64-77.
- Kotler Ph., Andreasen A.R. (1996). Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. Prentice-Hall. Englewood Cliffs.
- Kotler N., Kotler Ph. (1998). Museum Strategy and Marketing. Jossey-Bass. San Francisco.
- Langsted J. (1990). Double Strategies in a Modern Cultural Policy. "The Journal of Arts Management, Law, and Society", vol. 19(4), s. 53-71.
- Mulcahy K.V. (2006). Cultural Policy: Definitions and Theoretical Approaches. "Journal of Arts Management, Law, and Society", t. 35(4), s. 319-330.
- Passebois-Ducros J., Guintcheva G. (2010). Coommunautés d'amateurs et création de valeur pour les musées. Le cas des Sociétés d'Amis des Musées (SAM). "DM Decisions Marketing", no. 60, s. 33-42.
- Poisson-de Haro S., Normandin F. (2020). Transitions in the Life Cycle of Cultural Organizations: The Cases of Four Montreal-Based Organizations". "International Journal of Arts Management", vol. 22, no. 3, s. 17-33.
- Puhl M., Mencarelli R. (2015). Web 2.0: Is the Museum-Visitor Relationship Being Redefined?. "International Journal of Arts Management", vol. 18(1), s. 43-51.
- Putnam R. (1993). Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. Princeton University Press. Princeton.
- Radbourne J. (2001). Full House Theory: A New Theory for Assessing Demand for Arts Centers. "The Journal of Arts Management, Law, and Society", vol. 30(4), s. 254-267.
- Rentschler R. (2001). Is Creativity a Matter for Cultural Leaders?. "International Journal of Arts Management", vol. 3, no. 3, s. 13-24.
- Richardson J. (2009). Creating a Social Media Plan for a Museum. Museum Next, https://www.museumnext.com/article/creating-a-social-media-plan-for-a-museum/ (dostęp: 5.01.2023).
- Sepe M., Di Trapani G. (2010). Cultural Tourism and Creative Regeneration: Two Case Studies. "International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research", vol. 4, iss. 3, s. 214-227.
- Strøm H.A., Høgvold Olsen T., Foss L. (2020). Tensions for Cultural Entrepreneurs Managing Continuous Innovation: A Systematic Literature Review. "International Journal of Arts Management", vol. 23, no. 1, s. 61-78.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171681840