PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 8 | 137--150
Tytuł artykułu

Komunikowanie społeczne w administracji publicznej - wybrane zagadnienia

Autorzy
Warianty tytułu
Social Communication in Public Administration - Selected Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikowanie społeczne jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. W administracji publicznej jego podstawowym celem jest zapewnienie jawności działań poprzez informowanie na temat własnej działalności i podejmowanych zadaniach, jak również kreowanie pozytywnych zmian w wizerunku administracji oraz promocja rozumiana jako komunikacja z otoczeniem społecznym związana z doskonaleniem funkcjonowania. W rezultacie podnoszona jest jakość usług i budowane są nowe, lepsze standardy pracy administracji. Lepsze, czyli takie, których oczekują klienci, obywatele. Proces ten odbywa się na różnych poziomach, przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje zamierzone skutki, gdy jest prowadzony za pomocą odpowiednich instrumentów. Kreowanie pozytywnego wizerunku, skuteczne kampanie informacyjne wspomagane konsultacjami społecznymi, wykorzystanie mediów lokalnych, Internetu i możliwości stwarzanych przez telefonię komórkową to skuteczne formy i metody komunikowania społecznego w administracji publicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Social communication is a process of communication between individuals, groups or institutions. The primary goal of social communication in public administration is to ensure transparency by informing about the activities and tasks, to create positive change in the image of the administration as well as promotion, understood as communication with the social environment to further improve operations. As a result the quality of service is increased and new better labor standards of administration are formed. Creating a positive image, effective information campaigns supported by the public consultation as well as the use of local media, the Internet and mobile telephony are effective forms and methods of social communication in public administration. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
137--150
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bakalarski K., Public relations a kształtowanie wizerunku menedżera, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.
  • Budzyński W., Public relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa 2000.
  • Cwalina W., Telewizyjna reklama polityczna, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2000.
  • Dębicka A., Sprawne państwo: współczesne koncepcje i instrumenty zarządzania publicznego a administracja publiczna, Wolters Kluwer, Warszawa 2008.
  • Długosz D., Wygnański J.J., Obywatele współdecydują. Przewodnik po partycypacji społecznej, Stowarzyszenie na rzecz Forum Inicjatyw Pozarządowych, Warszawa 2005.
  • Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław 2002.
  • Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Astrum, Wrocław 2001.
  • Ferens A., Kondas R., Matysiak I., Rzeźnik G., Szyrski M., Jak prowadzić konsultacje społeczne w samorządach?, FRDL, Warszawa 2010.
  • Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • Izdebski H., Kulesza M., Administracja publiczna. Zagadnienia ogólne, K.E. Liber, Warszawa 2007.
  • Knecht Z., Public relations w administracji publicznej. Teoria, praktyka, badania, C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, REBIS, Warszawa 1995.
  • Kowalczyk R., Media lokalne w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Contact, Poznań 2009.
  • Leksykon politologii, red. A. Antoszewski, R. Herbut, Atla2, Wrocław 2002.
  • Maison D., Wasilewski P., Propaganda Dobrych Serc, czyli pierwszy tom o Reklamie Społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
  • Mikułowski-Pomorski J., Prasa a społeczność lokalna. Zadania oczekujące na spełnienie, w: Społeczne funkcje tygodników lokalnych, Śląskie Wydawnictwa Prasowe, Katowice 1995, s. 67-91.
  • Piechota G., Media lokalne w procesie kreacji lokalnej rzeczywistości, Wydawnictwo AFM, Kraków 2012.
  • Pilipiec S., Szreniawski P., Socjologia administracji: zarys wykładu, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2013.
  • Prawo administracyjne, red. J. Boć, Kolonia Limited, Wrocław 2010.
  • Probosz M., Sadura P., Konsultacje w społeczności lokalnej: planowanie, przygotowanie, prowadzenie konsultacji społecznych metodą warsztatową, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011.
  • Rozwadowska B., Public relations: teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002.
  • Różycka M., Media publiczne a kształtowanie przemian społecznych, "Naukowy Przegląd Dziennikarski" 2014, nr 1, www.naukowy-przeglad-dziennikarski.org/content/naukowy-przegl%C4 %85d - dziennikarski-12014-9 (dostęp 22.04.2016).
  • Rzucidło J., Telefon komórkowy jako narzędzie elektronicznej administracji, Biblioteka Cyfrowa Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009, www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/34361/Telefon_komorkowy.pdf (dostęp 22.04.2016).
  • Wojciechowski A., Usługi w sieciach informatycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171686432

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.