PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
4 (1997) | nr 2 (11) | 51--60
Tytuł artykułu

Ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia

Warianty tytułu
Evaluation of Consumers' Food and Nutrition Preferences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy była ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia. Badania ankietowe o charakterze anonimowym przeprowadzono w marcu 1995 r. na terenie Warszawy i województwa siedleckiego wśród 226 respondentów. Zbadane niektóre aspekty związane z postępowaniem konsumenta na rynku tj. częstotliwość zakupów, preferowane miejsca dokonywania zakupów, czynniki wyróżniające posiłki niedzielne, zainteresowanie nowymi produktami oraz motywy zakupów w zależności od miejsca,zamieszkania, poziomu wykształcenia, dochodu i wielkości gospodarstwa domowego. Świeżość, smak, wpływ na zdrowie były czynnikami, które w największym stopniu wpływały na wybór żywności. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose o f this study was to analyse and to evaluate consumers behaviour in the field of food consumption and eating habits. Market research using questionaire's method were held in March 1995 in Warsaw and rural areas situated near Siedlce. Some aspects of consumer behaviour, as frequency of purchase and consumption, preferred places of purchase, as well as factors influencing purchase of food in relation to the place of living, education, income and the size of household were analyzed. Freshness, flavour, and effect on health were the most important factors influencing food choice. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--60
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • [1] Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe. Wyd. AE, Kraków 1992.
  • [2] Breen G.E., Blankenship A.B.: Badania marketingowe w twojej firmie. PWE, W arszawa 1995.
  • [3] Chisnall P.M.: Consumer behaviour. McGraw-Hill Book Company, 3th ed., London 1992.
  • [4] Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Metody i techniki. PWE, Warszawa 1995.
  • [5] Kotler P.: Marketing. Wyd. Gebethner & Ska, W-wa 1994.
  • [6] Kramer J. (red.): Badania rynkowe i marketingowe. PWE. Warszawa 1994.
  • [7] Mynarski S. (red.): Analiza rynku. Wyd. AE Kraków. 1993.
  • [8] Roczniki statystyczne GUS, Warszawa 1990-95.
  • [9] Viaene J., de Vrieze M.: Concern o t'Belgians consumers in respects of food and health. University of Ghent, Belgium. 1986.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171689770

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.