PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2023 | 20 | 39--54
Tytuł artykułu

Government Challenges and Financial Strengthening of Higher Education in Mexico

Warianty tytułu
Wyzwania rządowe i wzmocnienie finansowe szkolnictwa wyższego w Meksyku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The allocation of public resources can either enhance or hinder a nation's educational development at any level. This research examines the direction of international commitment to education, the role of Higher Education Institutions, and the capture and implementation of funding sources. The text discusses education as a human right and a mechanism for physical, social, emotional, creative, and humanistic development within socio-political precepts. The analysis focuses on 13 State Public Universities in Mexico, examining budgetary variations and their impact on students and institutions. The text contrasts discursive and factual information. Among the main findings, Mexican Higher Education has the highest budget allocation. However, the sources of financing do not fully cover citizen demand. Operating expenses include the equipment of classrooms, maintenance of buildings, and salary payments. They represent a symbolic and tangible investment in the talent and development of a historically vulnerable sector that governments should prioritize In conclusion, the consolidation of Higher Education and its universities must adhere to national and international requirements. This includes expanding the level of education, achieving upward social mobility, and improving the living conditions of Mexicans, regardless of their place of residence or educational environment. (original abstract)
Przydział środków publicznych może zarówno wspierać, jak i utrudniać rozwój edukacji na różnych poziomach w kraju. Niniejsze badanie analizuje kierunek międzynarodowych działań na rzecz edukacji, rolę instytucji szkolnictwa wyższego oraz pozyskiwanie i wykorzystywanie źródeł finansowania. Tekst omawia edukację jako prawo człowieka oraz mechanizm rozwoju fizycznego, społecznego, emocjonalnego, twórczego i humanistycznego w ramach preceptów społeczno-politycznych. Analiza skupia się na 13 stanowych publicznych uniwersytetach w Meksyku, badając zmienność budżetową i jej wpływ na studentów i instytucje. Tekst kontrastuje informacje dyskursywne i faktograficzne. Wśród głównych wyników, Meksykańskie szkolnictwo wyższe ma najwyższy przydział budżetu. Jednak źródła finansowania nie pokrywają w pełni zapotrzebowania obywateli. Wydatki operacyjne obejmują wyposażenie sal lekcyjnych, konserwację budynków oraz wypłaty wynagrodzeń. Stanowią one symboliczną i namacalną inwestycję w talent i rozwój sektora, który historycznie był narażony, a na który rządy powinny się skoncentrować. Podsumowując, konsolidacja szkolnictwa wyższego i jego uniwersytetów musi być zgodna z wymogami krajowymi i międzynarodowymi. Obejmuje to poszerzanie poziomu edukacji, osiąganie społecznej mobilności w górę oraz poprawę warunków życia Meksykanów, niezależnie od miejsca zamieszkania czy środowiska edukacyjnego. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
20
Strony
39--54
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior (2023). Instituciones de Educación Superior. http://www.anuies.mx/anuies/instituciones de educacion superior/
  • Banco Mundial (2021). Se requieren medidas urgentes y eficaces para mitigar los impactos de la COVID 19 en la educación en todo el mundo. https://www.bancomundial.org/es/news/immersive story/2021/01/22/urgent effective action required to quell the impact of covid 19 on education worldwide
  • Banco Mundial (2023). Educación. https://www.bancomundial.org/es/topic/education/overview
  • Bolívar, L. (2010). El derecho a la educación. Revista del Instituto Interamericano de Derechos Humanos (IIDH). (52), 191-212. https://www.corteidh.or.cr/tablas/r25566.pdf
  • Fondo de las Naciones Unidas para la Infancia (2018). Más de 104 millones de niños y de jóvenes -1 de cada 3- no van a la escuela en los países afectados por guerras o desastres naturales. https://www.unicef.org/es/comunicados prensa/m%C3%A1s de 104 millones de ni%C3%B1os y de j%C3%B3venes 1 de cada 3 no van la escuela en los
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171692646

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.