PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2002 | nr 4 | 2--8
Tytuł artykułu

Pomiar kapitału marki - miary marketingowe

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Silna marka ma dla przedsiębiorstwa wymierną wartość. Wartość marki wynika z faktu, że stanowi ona zabezpieczenie przyszłych dochodów przedsiębiorstwa. Jest to efektem uzyskiwania dodatkowych wpływów ze sprzedaży produktów oznaczonych daną marką ponad wpływy, które mogłyby zostać uzyskane ze sprzedaży dokładnie takich samych produktów, ale nie oznaczonych marką. Dotyczy to jednak tylko marek, które charakteryzują się wysokim, dodatnim kapitałem. Dlatego firmy realizujące strategię stosowania marek dla swoich wyrobów powinny podejmować działania zmierzające do zbudowania ich kapitału. [...] Celem tego artykułu jest prezentacja miar marketingowych, które pozwolą na bieżącą ocenę realizowanego programu budowy marki. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Aaker D., Managing Brand Equity, The Free Press, New York 1991.
  • Bazarnik J., I in., Badania marketingowe, Oficyna Wydawnicza FORGA, Warszawa 1992.
  • Buzzel R., Gale B.T., The PIMS Principle: Linking Strategy and Performance, The Free Press 1987.
  • Gregg V.H., World Frequency, Recognitions and Recall. W: Recall and Recognition, John Brown (ed.), J. Willey & Sons, London 1976.
  • Keller K., Conceptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity, "Journal of Marketing" 1993, January.
  • Srull Th., Methodological Techniques for the Study of Person Memory and Social Cognition, "Handbook of Social Cognition" 1984, Vol. 2, Hillsdale, Lawrence Erlbaum Associates.
  • Tull D.S., Hawkins D.J., Marketing Research -Measurement and Method, McMillan Publishing, New York 1980.
  • Urbanek G., Marka a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 2000, nr 8-9.
  • Urbanek G., Tworzenie silnej marki, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 4-5.
  • Wind Y., Product Policy: Concepts, Methods, and Strategy, Addison-Wesley Reading, Massachusetts 1982.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171694099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.