PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 2 | 4--23
Tytuł artykułu

Expansion of Marketing Activities and Marketing as a Field of Science and Education Subject

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Marketing is permeating all facets of life, not only economic but non-economic aspects as well. It is therefore worthwhile to consider determinants and directions of its development and, with this background, to attempt to answer two questions, namely: - Does this expansion elevate marketing as a science? - What are the consequences of this expansion when examining marketing from an educational perspective? (fragment of text)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
2
Strony
4--23
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University, Nowy Sącz
Bibliografia
  • Altkorn, J., 2000. Factors influencing unification differentiation at international markets. [in:] Marketing and Globalization (ed. J. Däd'o i J.W. Wiktor) Cracow University of Economics, Matej Bel University, Cracow.
  • Altkorn, J., 1999. Siły konkurencji na jednoczącym się rynku europejskim. Wstępny zapis problemów marketingowych. [in:] Euromarketing. Koncepcje, strategie, metody. Materiały II sympozjum marketingu międzynarodowego (ed. J.W. Wiktor), Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Altkorn, J., 1999. Strategia marki, PWE, Warszawa.
  • Chamberlin, E., 1993. The Theory of Monopolistic Competition. Cambridge Mass.
  • Chamberlin, E., 1937. Monopolistic or Imperfect Competition. The Quarterly Journal of Economics.
  • Dietl, J., 2004. Czy ekspansja marketingu może spowodować jego unicestwienie. [in:] Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
  • Dietl, J., 2000. Marketing na progu XXI wieku. Marketing i Rynek, nr 2.
  • Dietl, J., 2000. Some remarks on marketing perspectives. [in:] Marketing and Globalization (ed. J. Däd'o i J.W. Wiktor) Cracow University of Economics, Matej Bel University Cracow.
  • Dietl, J., 1999. Wyzwania rynku globalnego dla konkurencyjności polskiego biznesu. [in:] Euromarketing koncepcje, strategie, metody. Materiały II sympozjum marketingu międzynarodowego (ed. J.W. Wiktor), Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Domański, T., 2000. Globalization of Brands - new Challenges for Marketing, [in:] Marketing and Globalization (ed. J. Däd'o i J.W. Wiktor) Cracow University of Economics, Matej Bel University, Cracow.
  • Doyle, P., 2003. Marketing wartości. Felberg SJA, Warszawa.
  • Fonfara, K., 1999. Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa.
  • Govindarajan, V., Gubta, A., 2000. Analysis of the Emerging Global Arena. European Management Journal, vol. 18, nr 3 .
  • Jędralska, K., Zarządzanie globalne, [in:] Strategia i zarządzanie przedsiębiorstwami w realiach procesów integracji Polski z UE i globalizacji rynków, 1998. PTE, Katowice.
  • Kenna, R.M., 1991. Relationship Marketing Addison Wesley. Mass.
  • Kotler, Ph., 2005. Marketing. Rebis, Poznań.
  • Kotler, Ph., 2004. Odpowiada na pytania na temat marketingu, Rebis, Poznań.
  • Kotler, Ph., 1973. The Major Tasks of Marketing Management. Journal of Marketing, nr 4.
  • Koźmiński, A., 2004. Czy menedżerowie są przygotowani do konkurencji na rynkach Unii Europejskiej? Master of Business Administration.
  • Koźmiński, A.K., 1999. Zarządzanie międzynarodowe. PWE, Warszawa.
  • Porter, M., 1992. Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji. PWE, Warszawa.
  • Robinson, J., 1948. The Economics of Imperfect Competition. Macmillan and Co., London.
  • Romanowska, M., 1999. Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Schary, Ph.B., Skj0tt-Larsen, T., 2002. Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży. PWN, Warszawa.
  • Seneszyn, J., 1999. Marketing idei. Marketing i Rynek, nr 1. Simon, H., 2001. Ukryci mistrzowie, PWN, Warszawa.
  • Skat-Rordam, P., 1999. Changing Strategic Distribution. Copenhagen Business School Press, Handelshojskolens Forlag, Copenhagen.
  • Sulejewicz, A., 1997. Partnerstwo strategiczne. Modelowanie współpracy przedsiębiorstw. SGH, Warszawa.
  • Thomas, J.M., 2000. Critical Marketing Stream, The Information Age and The Death of Distance. Master of Business Administration, nr 5.
  • Thomas, M.J., 1994. Przyszłość marketingu. Marketing i Rynek, nr 5.
  • Toffer, A. i H., 1996. Budowa nowej cywilizacji. Zysk i S-ka, Poznań.
  • Zaorska, A., 1998. Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i gospodarce światowej. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171706721

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.