Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Receivers of Financial Reports of Companies in Mmarket Economy
Języki publikacji
Abstrakty
Wprowadzając nowe zasady rachunkowości w 1991 roku określono ściśle wymagania, jakim powinny odpowiadać sprawozdania finansowe, aby mogły zaspokoić potrzeby informacyjne odbiorców tych sprawozdań, których grupy ustalił Międzynarodowy Komitet Standardów Rachunkowości. Autor porównał liczbę odbiorców tych sprawozdań w gospodarce planowej i rynkowej.
The economic changes in Poland brought the necessity of adaptation of the financial reports to western models. Increasing demand for financial information is the function of numbers of its receivers. The main subjects of this report are just the receivers of financial reports, their kinds and forms of their information preferences. (original abstract)
Rocznik
Strony
68--72
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cebrowska T.: Informacyjne funkcje sprawozdawczości. W: Rachunkowość. Wrocław: AE 1990. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 532.
- Kwasiborski A.: Rachunkowość w krajach zachodnich. Wybrane zagadnienia. Materiały akcji edukacyjnej "Nowe zasady rachunkowości". Warszawa 1990.
- Mueller G.: Accounting an International Perspective. Homewood, Ill.: Irwin 1987.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000291