PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | nr 661 Finanse. Rynek i konsumpcja. Studia regionalne. Zagrożenia społeczne | 105--117
Tytuł artykułu

Międzynarodowe porównania konsumpcji

Warianty tytułu
Comparing Consumption in Different Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono ogólny poziom konsumpcji i poziom cen, przeprowadzono porównanie struktury konsumpcji dla krajów o gospodarce rynkowej (OECD, EWG, USA).
EN
In order to obtained the comparability of data concerning consumption in particular countries different standards have been used: i.e. presentation of consumption in the common currency (Eau), applying parities and standards of purchasing power. On the average in the 12 European countries of ONCE the consumption consists 80 procent of the GNP, where as in the USA it is 86 procent and in Japan 65 procent The range of individual consumption is higher in the USA and Japan than in Europe. The possibility of realization of consumption at a given level of the GNP depends on the existing system of princes in a given country. Generally speaking in less developed countries the level of prices is relatively lower than in the USA and other highly developed countries. Consumers in Japan, Denmark, Finland, Switzerland and Sweden have to pay relatively more for the same basked of goods and services. When comparing structures of consumption we can see that in the least developed EEC countries food has the greatest share in consumption. In rich countries it is shifted to the second position after expences on maintaining home, and with increasing expences on health, transport, and spending free time. (original abstract)
Bibliografia
  • Hasson L.: Les tendances emergentes dans les comporte ments des consommateurs en Europe. "Revue Francaise du Marketing" nr 4, 1989.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000292

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.