PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 442 | 23--34
Tytuł artykułu

Społeczne uwarunkowania zachowania konsumenta na rynku (na przykładzie wybranych oddziaływań kulturowych)

Warianty tytułu
Impact of Social Environment on Consumers' Behaviour in the Market Place (Exemplified by Selected Cultural Influences)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono wpływ grup społecznych na zachowanie konsumenta, oddziaływanie środowiska społecznego i wpływ kultury na te zachowania.
EN
The social environment may exert a varied impact on consumers' behaviour in the market place. The stimuli it produces may be divided into creative, imitating and irrational. Human interactions find their reflection in fashion, imitation, ostentation, consumption patterns, which are components of a broadly understood culture. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
23--34
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Encyklopedia Powszechna, t. II, PWN, Warszawa 1974.
  • Kierunki długofalowych zmian konsumpcji w gospodarstwach domowych w Polsce, w: Konsumpcja w gospodarstwach domowych lat osiemdziesiątych, T. Pałaszewska-Reindl i inni, AE, Katowice 1992.
  • Konsumenckie gusty, "Gazeta Bankowa" 1993, nr 46.
  • Kramer J., Konsumpcja - prawidłowości, struktura, przyszłość, PWE, Warszawa 1993.
  • Kramer J., Konsumpcja w warunkach niedojrzałej gospodarki rynkowej, w: Konsumpcja - kierunki przemian, AE, Katowice 1991.
  • Krasiński Z., Piasny J., Szulce H. , Ekonomika konsumpcji, PWE, Warszawa 1984.
  • Mika S., Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1982.
  • Mikułowski Pomorski J., środki masowego komunikowania a problem więzi społecznej, AE, "Zeszyty Naukowe", Seria specjalna: Monografie, Kraków 1976.
  • Psychologia społeczna. Studium interakcji ludzkich, T.M. Newcomb i inni, PWN, Warszawa 1970.
  • Szacki J., Historia myśli socjologicznej, t. I, PWN, Warszawa 1981.
  • Szczepański J., Badania nad wzorami konsumpcji, Ossolineum, Wrocław 1977.
  • Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa 1972.
  • Sznajder A., Sztuka promocji, Business Press Ltd., Warszawa 1993.
  • Szulce H., Przewidywania struktury konsumpcji, w: Konsumpcja - kierunki przemian, AE, Katowice 1991.
  • Żabiński L., Polityka rynkowa, PWE, Warszawa 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000904

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.