PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | nr 452 | 17--28
Tytuł artykułu

Jakość w zarządzaniu firmą

Autorzy
Warianty tytułu
Quality in Business Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jakość produkcji staje się głównym atutem w konkurencji, a niekiedy warunkiem przeżycia. Przedsiębiorstwa sprawnie i efektywnie zarządzane dbają o jakość. Autorka przedstawiła różne sposoby rozumienia misji przedsiębiorstwa, wszystkie jednak związane są z pojęciem szeroko rozumianej jakości. Omówiono także ogólną strategię firmy i jej zależność od strategii marketingowej jakości i kreatywne funkcje jakości w zarządzaniu.
EN
A success of an enterprise depends on the choice and realization of a strategy that, at the long run, leads to the development of the firm and its competitive supremacy on the market. Most efficient enterprises take care of quality. At present it is the quality that is the main trump card in the competitive struggle, sometimes it is even a condition of survival. It is the managerial staff that is responsible for shaping and improving the quality. The managers make a decision on the funds assigned to quality and develop firm's culture based on favourizing the quality. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--28
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Aldag J., Stearns M., Management, South - Western Publishing Co, Cincinnati, Ohio 1987.
  • Borys T., Sudoł S., Jakość wyrobów - strategia i sterowanie w przedsiębiorstwie przemysłowym, AK, Kraków 1992.
  • Du Brin J., Essentials of Management, South - Western Publishing Co, Cincinnati, Ohio 1986.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1992.
  • Garwin A., Competing on the Eight Dimensions of Quality, Harvard Business Review nr 90089, Harvard Business School 1991.
  • Garwin A., Artemis M., The Views of Doming, Juran and Crosby, Harvard Business Review nr 90089, Harvard Business School 1991.
  • Hauser J., Clausing D., The House of Quality, Harvard Business Review nr 90089, Harvard Business School 1991.
  • Hayes H., Dynamic Manufacturing - Creating the Learning Organization, The Free Press, New York 1988.
  • Kotler P., Marketing Management. Analysis, Planning and Control, Prentice-Hall, Englewood 1992.
  • Kotler P., Materiały z wykładu, Northwestern University, Chicago 1993.
  • Masing W., Nowoczesna strategia jakości, Koncepcja TQM, "Problemy Jakości" 1990, nr 6.
  • Nowotny I., Plan marketingowy - budowa przyszłości przedsiębiorstwa, Poltex, Warszawa 1993.
  • Oyrzanowski B., Postęp techniczny - jakość - zarządzanie jakością, materiały z konferencji nt. "New Quality for the future", Poznań 1993.
  • Rue L.W., Holland P.G., Strategic Management: Concepts and Experiences, Mc Graw-Hill Book Company 1986.
  • Skorykow S., Polityka zarządzania jakością, "Problemy Jakości" 1991, nr 6.
  • Walczowska A., Jakość produktu w strategiach marketingom "Zeszyty Naukowe" AE, Kraków 1994, nr 432.
  • Stobiecka J., Walczowska A., Quality Assurance, materiały z konferencji nt. "New Quality for the future", Poznań 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001721

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.