PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1992 | nr 628 Matematyka | 81--88
Tytuł artykułu

Nauczanie matematyki a postawa twórcza

Autorzy
Warianty tytułu
Teaching Mathematics and Creative Attitude
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem eseju jest uniwersalizm języka matematyki w nauce, a także kształtowanie postawy twórczej u studentów przez wykładowcę matematyki, poprzez odpowiednie prowadzenie wykładu.
EN
The paper asserts that the teaching is the creative work just as any artistic activity. The aim of teaching is not mere transfer of some knowledge but the building of creative attitude. In the first phase of creative activity some theory is being built (working hypotheses are formulated), then the theory is to be verified empirically and further research to be made. Mathematics is always the foundation for any scientific knowledge. (original abstract)
Rocznik
Strony
81--88
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Hocke G.R.: Maniera i mania w sztuce europejskiej. "Odra" 1983, z. 1, s. 35. (Są to fragmenty książki Die Welt Ais Labirinth w tłumaczeniu F. Przybylaka).
  • Kemeny J.G.: Random Essays on Mathematics, Education and Computers. Prentice-Hall. New York: Englewood Cliffs, 1964.
  • Mikulski T.: Temat Wrocław. Wrocław: Ossolineum 1975.
  • Motawiecki M.: Celowość w naturze. Kraków 1928.
  • Poprzęcka M.: Akademizm. Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe 1977.
  • Smoluk A.: Seminarium kursowe i wykłady do wyboru a kształcenie postawy twórczej u studentów. Prace Naukowe AE we Wrocławiu 112 (1978), s.115-123.
  • Smoluk A.: Praca wychowawcza w szkole wyższej. Głos w dyskusji. Prace Naukowe AE we Wrocławiu 137 (1978), s. 199-206.
  • Smoluk A.: O kulturę matematyczną ekonomisty. Studia i materiały 42. Centralny Ośrodek Metodyczny Studiów Ekonomicznych w Warszawie. Poznań: Akademia Ekonomiczna 1980, s. 144-150.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001869

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.