PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 676 Organizacja i zarządzanie | 69--73
Tytuł artykułu

Prorynkowe strategie produkcji

Warianty tytułu
Market Oriented Manufacturing Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem opracowania jest próba klasyfikacji i analizy strategii konkurowania i zmian w funkcjonalnych zasadach postępowania w obszarze produkcji firmy. Scharakteryzowano strategię kosztową, strategię dywersyfikacji produktu, strategię logistyczną i strategię integracyjną.
EN
The paper attempts to classify and analyze market-oriented manufacturing strategy. The attention has been focused on four basic strategies: cost minimization, product differentiation, improvement delivery logistic and integration, different functions of the company. The article presents assumptions, goals and main activity specific for each strategy. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Chen I. (i in.): The Marketing-Manufacturing Interface and Manufacturing Flexibility. "OMEGA International Journal of Management Science" 1992 nr 4.
  • Hill T.: Manufacturing Strategy. London: MacMillan Education 1985.
  • Jońca A.: Logistyka produkcyjna. Wybór rozwiązań transportowych. Warszawa: Instytut Organizacji Przemysłu Maszynowego 1992.
  • Kerr R.M., Greenhalgh G.R.: Aspects of Manufacturing Strategy. "Production Planning and Control" 1991 nr 2.
  • Piinke W., Kleinaltenkamp M.: Marketing Advantages via New Manufacturing Technologies. Robotics & Computer Integrated Manufacturing" 1990 nr 1/2.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: PWE 1992.
  • Sweeney M.T.: Towards an Unified Theory of Strategic Manufacturing. "International Journal of Operations Production Management" 1991 nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.