Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Strategy vs Efficiency and Effectiveness of a Firm Activity
Języki publikacji
Abstrakty
Istota strategii marketingowej sprowadza się do łączenia możliwości organizacji (jej umiejętności i zasobów), szans i zagrożeń wynikających z otoczenia oraz potrzeb rynku. Algorytm strategii zarządzania marketingowego wskazuje pięć podstawowych etapów działania. Autorka omówiła krótko te etapy.
The article is devoted to strategic marketing in the context of the effectiveness and efficiency of the firm's activity. An essence of the marketing strategy consists in the combination of the organization's capabilities, so its skills and resources, changes and hazards of the environment, and the needs of the market. The strategic marketing includes three aspects: generating strategical options in sense of precisely defined aims of activities, change of strategical options as a wazy exploiting the firm's advantages and overcoming its disadvantages, selection the preferred strategy, which would make possible to find firm's advantages in the environment or trend to get the supremancy over competitors.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
9--14
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Altkorn J.: Globalizacja rynku a strategia konkurowania. [w:] Problemy teorii wymiany. Kraków: AE 1993.
- Drucker P.: Skuteczne zarządzanie. Warszawa: PWN 1976.
- Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. Warszawa: PWE 1994.
- Styś A.: Marketing - niektóre aspekty efektywności. "Wrocławski Biuletyn Gospodarczy" Wrocław 1993.
- Wilson R.M.S., Gilligan C., Pearson D.J.: Strategic marketing management. Planning, implementation and control. London: Butterworth-Heinemann 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002662