PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 486 | 55--66
Tytuł artykułu

Diagnoza efektywności systemu motywacji pracy w aspektach dehumanizacji społecznego środowiska pracy

Autorzy
Warianty tytułu
Diagnosis of the Effectiveness of Labour Motives in the Aspect of Dehumanization of the Social Environment of Work
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono metodę diagnozy efektywności systemu motywacji pracy poprzez mierzenie poziomu motywacji D.A. Nadlera i E.E. Lawlera. Podstawą tej metody jest decyzyjny model motywacji pracowników. Autor omówił próbę zastosowania tej metody w konkretnym przedsiębiorstwie.
EN
The paper raises the problem of identification and examination of the phenomenon of dehumanization of work resulting from the social environment of work within an enterprise, i.e. caused to a large extent by non-adjustment of the staff organization to the existing needs, and a complex process of motivation for work. The author presents the essence, procedure, practical example of application in an enterprise, scope of application in the process of work humanization, Nadler's and Lawler's methods of testing the effectiveness of the system of motivation for work. In order to get more complete conclusions it is proposed to use several kinds of indices of the expectation satisfaction level.(Original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--66
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Aldog R.J., Stearns T.M. (1987), Management, South-Western Publ., Cincinnati, Ohio.
  • Dudek B. (1991), Źródła i skutki nieprzystosowania pracowników do warunków pracy [w:] Psychologiczny model efektywności pracy, praca zb. pod red. X. Gliszczyńskiej, PWN, Warszawa.
  • Evans R., Russell P. (1990), The Creative Manager, UNWIN Paperbacks, London, Sydney, Wellington.
  • Megranaham M. (1994), Poradnictwo w miejscu pracy [w:] Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, praca zb. pod red. D.M. Steward, PWE, Warszawa.
  • Nadler D.A., Lawler E.E. III (1987), Motivation: A Diagnostic Approach [w:] J.R. Hackman,E.E. Lawler, Perspectives on Behavior in Organizations, McGraw-Hill, New York 1977 [w:] Ivancevich J.M., Matteson M.T., Organizational Behavior and Management, Business Publ., Inc., Piano, Texas.
  • Pietrasiński Z. (1965), Praktyczna psychologia pracy. Zagadnienia wybrane, Wiedza Powszechna, Warszawa.
  • Terelak J.F. (1995), Stres psychologiczny, Oficyna Wydawnicza "BRANTA", Bydgoszcz.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.