PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 489 | 5--10
Tytuł artykułu

Misja przedsiębiorstwa a jego konkurencyjność

Warianty tytułu
Company's Competitive Edge and Its Mission
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono uwarunkowania formułowania misji przedsiębiorstwa, jej formy i oddziaływanie otoczenia, realizację misji w kontekście pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku, a także efekty konkurencyjnego określenia tej misji.
EN
The paper deals with issues involved in determining a company's mission in a way it would enhance its competitive edge. It outlines the meaning of determining a company's mission, especially in the process of economic transformation. Attention is drawn to trends involving the company's environment which facilitate a determination of a mission which would guarantee the competitive edge. Next, the author is concerned with an analysis fulfilling the company's mission in a way that would combine staff and management efforts oriented at winning customers for the company. The final part of the paper deals with desirable outcome arising from determination of the company's mission guarantying a competitive edge linking it with customer, personnel, owner and environmental issues connected with the company's operation and in particular with its competitors. The review is followed by conclusions concerning current problems relating to the process of economic transformation and the need of tuning a company's mission to contemporary challenges.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--10
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Drucker P.F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Nowoczesność i Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1994.
  • Dwojacki P., Składniki misji - wizja przyszłości, "Przegląd Organizacji" 1995, nr 12.
  • Frieske K.W., Bieda miary i interpretacje, "Więź" 1995, nr 10.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Kotowicz-Jawor J., Zachowania przedsiębiorcze a konkurencyjność podmiotów gospodarczych. Materiały konferencji naukowej nt.: "Zachowania przedsiębiorcze warunkiem rozwoju gospodarczego", Instytut Rozwoju i Studiów Strategicznych, Warszawa 1995.
  • Kwiatkowski S., Znakomitość zarządzania (być lepszym, by przetrwać). Materiały ogólnokrajowej konferencji nt.: "Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw", Warszawa, 25 XI 1994 r.
  • Lubiński M., Konkurencyjność gospodarki czy przedsiębiorstwa?, "Gospodarka Narodowa" 1995, nr 6.
  • Płowiec U., Sprostać wyzwaniom konkurencyjności. Materiały ogólnokrajowej konferencji nt.: "Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw", Warszawa, 25. XI 1994 r.
  • Stachowski W., Jak definiować misją?, "Przegląd Organizacji" 1994, nr 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003447

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.