PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | nr 403 | 35--41
Tytuł artykułu

Ekologiczna orientacja w marketingu

Warianty tytułu
Ecological Orientation of Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zarysowano koncepcję "ekomarketingu-mix" czyli kompozycji instrumentów marketingowych uwzględniającej komponenty istotne z ekologicznego punktu widzenia.
EN
The article deals with the ecological aspect of the marketing activity. The author pointed out the great threat posed to the environment which is the consequence of it being diregarded both in the economic practice and theory. The author placed a special emphasis on the role that may be played by marketing in man's activities affecting the environment. taking into consideration both the positivie and negative aspects of those activites, the author demonstrated the necessity of ecological orientation of marketing. Such orientation would lead to the implementation of the so-called ecostrategy by companies. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--41
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Boulding K., Economics of Pollution, New York 1971.
  • Brandt A., Hausen U., Schoenheit J., Weroer K., Ökologisches Marketing, Campus Verlag, Frankfurt - New York 1988.
  • Burghold J.A., Ökologisch orientiertes Marketing, FGM - Verlag, Augsburg 1990.
  • Frey B., Umweltökonomie, Gottingen 1972.
  • Głowacki R., Kossut Z., Kramer T., Marketing, PWN, Warszawa 1984.
  • Górka K., Ekonomika ochrony środowiska, AE, Kraków 1990.
  • Kozłowski J., Polityka ekologiczna Polski, "Aura" 1991, nr 8.
  • Meffert H., Bruhm H., Schubert F., Walter T., Marketing und Ökologie, "Die Betriebswirtschaft" 1989, nr 46.
  • Meffert H., Planung und Durchsetzung Ökologiegerechter Marketingkonzeptionen. Ein Ent- scheidungsorientiener Ansatz, Realiesierung des Marketing in unterschiedlichen Situatationen von Märkten und Unternehmen, Bd. 1, Verlag Auditorium AG Sarasa und St. Gallen 1988.
  • Semkow J., Ekonomia a ekologia, PWN, Warszawa 1980.
  • Wicke L., Umweltökonomie, München, 1982.
  • Żylicz T., Ekonomia wobec problemów środowiska przyrodniczego, PWN, Warszawa 1989.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003693

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.