PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | nr 245 | 57--70
Tytuł artykułu

Przewaga konkurencyjna w transporcie

Warianty tytułu
Competitive Advantage in Transport
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem opracowania są strategiczne czynniki sukcesu przedsiębiorstwa na rynku transportowym. Zmierzając do umocnienia swojej pozycji na rynku, firmy transportowe powinny dążyć do przejmowania roli operatora logistycznego, wykorzystując strategię kompleksowej obsługi logistycznej. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej może zapewnić przedsiębiorstwu podwyższenie cech jakościowych oferty usługowej oraz podejście marketingowe. Jakość jest tutaj rozumiana jako jakość produktu i jakość funkcjonowania przedsiębiorstwa. Istota marketingu jako części strategii firmy polega na takim wyborze instrumentów cenowych i pozacenowych (marka i wizerunek firmy, standing finansowy, stabilność na rynku, równomierne utrzymanie płynności finansowej), przy których dana firma może uzyskać przewagę nad konkurentami występującymi na rynku usług transportowych.
EN
The paper discusses of the most essential elements which a transport company should take into consideration in its strategy in order to gain the competitive advantage on the transport market. These elements are: improvement of the quality of transport services, use of logistic solutions and marketing approach. Particular attention was paid to the necessity of close cooperation between transport firms and manufacturing and trading firms. Advantages of introducing a complex Iogistic service to the transport company (as a logistic operator) were also underlined. It is necessary to understand quality in a comprehensive way because it contains all the relations with present and the future customers as well as with contracting parties. Specific character of marketing approach in transport companies was also pointed out. This specificity results, among others, from more direct contacts with customers as compared to the marketing of goods. The author is of the opinion that it is necessary for transport companies to carry out marketing research.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--70
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003922

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.