PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 513 | 5--15
Tytuł artykułu

Selektywność kursów giełdowych (w świetle sprzężonego modelu dyfuzji)

Autorzy
Warianty tytułu
Selectivity of Prices on the Stock Exchange in the Light of Combined Diffusion Model
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Selektywność kursów giełdowych oznacza zdolność dokonywania selekcji kursów w zakresie reagowania na zmiany sytuacji rynkowej. Jest nowym sposobem określania ich wahań na podstawie przesłanek wynikających z teorii równowagi dynamicznej rynku. Natężenie zjawisk tzw. wykupienia i wyprzedania rynku może być opisywane za pomocą sprzężonych modeli dyfuzji. Autor opisał zastosowanie tego modelu w analizie parametrów dyfuzji wybranych spółek giełdowych notowanych na GPW w Warszawie w 1995 roku.
EN
The paper takes up new ways of establishing fluctuations of prices on the stock exchange based on premises following from the theory of dynamic market equilibrium. The basic criterion used to predict share price fluctuations depend on relations between price and quantity changes resulting from shifts in demand and supply. These changes produce amongst others such phenomena as market buy-outs and sell-outs, the two phenomena underlying the bull and the bear. The intensity of such occurences may be described through diffusion models which provide a new analytical tool useful in researching these two processes. Such models describe the effects of demand and supply diffusion occasioned by innovation, imitation as well as the scale of market potential on individual shares traded. The research has covered trade in shares of companies listed on the Warsaw Stock Exchange between January 2 and November 19, 1995.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
5--15
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bemmaor A.C. (1994), Modeling the Diffusion of New Durable Goods: Word-of-Mouth Effect Versus Consumer Heterogeneity [w:] Research Traditions in Marketing, Kluwer Academic Publ., Massachusetts.
  • Givon M., Mahajan V., Muller E. (1995), Software Piracy: Estimation of Lost Sales and the Impact on Software Diffusion, Journal of Marketing, vol. 59.
  • Karcz K. (1997), Proces dyfuzji innowacji - podejście marketingowe, AE, Katowice.
  • Mynarski S. (1995), Dyfuzja obrotów giełdowych, "Wiadomości Gospodarcze", Penetrator, nr 6/54.
  • Mynarski S. (1996), Dyfuzja popytu i podaży na rynku papierów wartościowych, "Wiadomości Gospodarcze", Penetrator, nr 1/61.
  • Mynarski S. (1991), Dyfuzja przestrzennych struktur konsumpcji [w:] Zmiany w strukturze konsumpcji 1986-1990, AE, Katowice.
  • Tarczyński W. (1977), Rynki kapitałowe. Metody ilościowe, vol. I. Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.