PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 509 | 121--132
Tytuł artykułu

Zarządzanie mediami elektronicznymi

Warianty tytułu
Electronics Media Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia podstawowe problemy związane z zarządzaniem polskich mediów elektronicznych (radia i telewizji). Autor przeanalizował aktualną sytuację w dziedzinie zarządzania mediami elektronicznymi, zwracając uwagę na brak profesjonalizmu, przedstawił strukturę organizacyjną Polskiego Radia S.A. i Publicznej Telewizji Polskiej S.A., a następnie omówił funkcje zarządzania i zaproponował wzorcowe modele rozwiązań organizacyjnych stacji radiowych zróżnicowanych w zależności od ich wielkości.
EN
In the present article attention if focused on the issues pertaining to public and private electronic media management, mainly television and radio. In view of the observed in Poland dynamic development of the media market the issue of the management of electronic media is of great importance at the present moment. The issue in question belongs to new research areas defined as broadcsting management. In the article the author presents some basic problems pertaining to media management and ways of solving them. The author discusses functions of media management and structural and organizational solutions adopted in electronic media. Attention is drawn to the fact that in order to be attractive to its audience and advertisers a broadcasting station must be properly managed. In the article the author also presents the results of the analysis of the functioning of some selected broadcasters in the Kraków region. It provides an approximation of the way radio and television broadcasters are organized and managed.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
121--132
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Beliczyński J. (1996) Zarządzanie komercyjną stacją radiową w warunkach kształtowania się rynku mediów w Polsce [w:] Transformacja radia w Polsce i na świecie, materiały z konferencji naukowej, praca zbiorowa pod red. J. Kantyki i M. Jachimowskiego, Wyd. Fundacji dla Wspierania Śląskiej Humanistyki, Katowice.
  • Mc Cavitt W.E., Pringle P.K. (1986) Electronic Media Management, Focal Press, Boston.
  • Quaal W.L., Brown A. (1976) Broadcast Management: Radio-Television, Hastings House Publ. Inc., New York.
  • Strategor (1995) Zarządzanie firmą - strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.