Warianty tytułu
Legal Measures of Consumer Protection in the Sphere of Advertising
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie - na tle obowiązujących dyrektyw UE - polskich rozwiązań prawnych dotyczących zwalczania nieuczciwej reklamy i ochrony szeroko rozumianego konsumenta przed skutkami ekspansywności oddziaływania reklamy.
The article deals with a phenomenon of extensive advertising which entails legal measures taken in order to create regulations concerning the use of advertising media in the public life and also legal consequences resulting from the use of certain methods of advertising goods and services. The article is concise and concentrates, above all, on such questions as: the concept of advertising, its civil-legal character, legal regulations referring to advertising in mass media and its use by representatives of the legal profession. The aim of the author is to demonstrate the existing legal status quo and to emphasize its continuous development involving the necessity to adjust the Polish legal system to international solutions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
23--37
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004514