PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 4 | nr 760 | 19--30
Tytuł artykułu

Instytucjonalne źródła informacji w procesie badania rynków międzynarodowych na przykładzie przedsiębiorstw niemieckich

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono coraz donioślejszą rolę informacji w działalności przedsiębiorstw niemieckich uprawiających strategię globalnych rynków tzn. odchodzących od tradycyjnego rozróżniania na kraj i zagranicę. W procesie badania nowych rynków punktem wyjścia staje się poznawanie całościowego środowiska danego kraju lub regionu, który musi być analizowany nie tylko pod względem gospodarczym, lecz również w aspekcie kulturalnym, geograficznym i polityczno-prawnym. Przedstawiono niemieckie źródła informacji o rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem izb przemysłowo-handlowych.
Twórcy
Bibliografia
  • Beck T.: Kontaktstellen für die deutsche Außenwirtschaft in der Bundesrepublik Deutschland und Weltweit. Bielefeld: Bertelsmann 1995.
  • "Bundesstelle für Außenhandelsinformation BfAI" - Erfolg im Ausland - 7. Publikationen Januar 1994 bis März 1996.
  • Elektronische Informationsdienste. Creditreform Studie über die Nutzer. "BDU-Depesche" 1996 nr 4. (Bundesverband Deutscher Unternehmensberater BDU).
  • "Handelskammer. Hamburg - Bericht" 1995.
  • Hennes W.: Informationsbeschaffung on-line. Wettbewerbsvorteile durch weltweite Kommunikation. New York-Frankfurt: Campus Verlag 1995.
  • Mahefa A.: Internationales Marketing-Management. [w:] Schoppe S.: Kompendium der internationalen Betriebswirtschaftslehre. München - Wien: Vahlen 1991.
  • Meffert H.: Internationales Marketing-Management. Stuttgart - Berlin - Köln: Kohlhammer 1994.
  • Meffert H.: Marketingsforschung und Käuferverhalten. Wiesbaden: Gabler 1992.
  • Meissner H.G.: Strategisches internationales Marketing. München - Wien: Vahlen 1995.
  • Stahr G., Backes S.: Informationsbeschaffung im In- und Ausland. [w:] Kumar B.N., Hausmann H.: Handbuch der internationalen Unternehmenstätigkeit. München Beck 1992.
  • Stahr G., Backes S.: Marktforschung und Informationsmanagement im internationalen Marketing. [w:] Hermann A., Wißmeier U.K.: Internationales Marketing-Management. München: Vahlen 1995.
  • Thietz B.: Euro-Marketing. Unternehmensstrategien für den Binnenmarkt. Landsberg: Lech Verlag 1990.
  • Weis H.C.: Marktforschung. Ludwigshafen: Kiehl 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004601

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.