PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 4 | nr 760 | 228--236
Tytuł artykułu

Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono bariery przed jakimi staje przedsiębiorstwo w procesie umiędzynarodowienia działalności. Przedstawiono pojęcia przedsiębiorczości, globalizacji firmy, umiędzynarodowienia poszczególnych funkcji przedsiębiorstwa. Identyfikując bariery internacjonalizacji i sposoby ich przełamywania autor skupia się na dwóch tak różnych problemach, jak: zarządzanie na styku kultur oraz megamarketing, czyli jak "włamać się" na rynki zamknięte. Zarządzanie na styku kultur jest związane z samą istotą zarządzania zasobem ludzkim, z doborem i przygotowaniem kadry do procesu zwanego zarządzaniem różnicami kulturowymi. Mechanizmy megamarketingowe to elementy strategii firmy wykorzystujące, oprócz narzędzi marketingu-mix, siłę nacisku i specjalne działania typu public relations.
Twórcy
Bibliografia
  • Anderson R.L., Dunkelberg J.S.: Entrepreneurship: Starting a New Business. New York: Harper Row Publ. 1990.
  • Cateora Ph.R.: International Marketing. Wyd. 9. New York: Irwin 1996.
  • Hisrich R.D., Peters M.P.: Entrepreneurship: Starting, Developing and Managing a New Entreprise. New York: Irwin 1993.
  • Hisrich R.D.: Entrepreneurship and Intrapreneurship: Methods for Creating New Companies. That Have an Impact on the Economic Renaissance of an Area. [w:] Entrepreneurship. Intrapreneurship and Venture Capital. R.D. Hisrich ed. Toronto Lexington Books 1986, s. 96.
  • Kotler Ph.: Megamarketing. "Harvard Business Review" 1986 nr 86205.
  • Levitt T.: The Globalization of Markets. "Harvard Business Review" May-June 1983.
  • Pierścionek Z.: Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Warszawa: SGH, 1995 rozdz. 9.
  • Szkice o zarządzaniu międzynarodową działalnością przedsiębiorstw. Pod red. M.K. Nowakowski. Warszawa: SGH 1995.
  • Zaleska K.J.: Cross-Cultural Interaction between Polish and American Workers: A Case Study of an American Firm in Poland. Prague: Central European University 1992 (Masters Thesis).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004623

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.