PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 784 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - koncepcje przekrojowe | 284--290
Tytuł artykułu

Zarządzanie zorientowane na wzrost wartości przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie istoty oraz najważniejszych elementów zarządzania zorientowanego na podnoszenie wartości rynkowej firmy (value based management). Wartość tą determinują przede wszystkim generowane przez firmę tzw. wolne przepływy pieniężne (free cash flow).
W pierwszej części opracowania przedstawiono filozofię oraz główne przesłanki skłaniające kierownictwa firm do wdrażania zarządzania przez wartość. Następnie scharakteryzowano sam proces zarządzania przez kreowanie wartości, a w końcowej części opracowania zestawiono korzyści dla firmy oraz dla akcjonariuszy wynikające z zaprezentowanej technologii zarządzania. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of this publication is presenting of the essence and the most important elements of value based management. This value is determined mainly by free cash-flow generated by the company. The first part of the publication presents the philosophy and the main reasons making the company management to implement value based management. On the following pages methods and advantages of value management are described. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Driscoll P., Value Builder: Enhancing Shareholder Value: Warsaw Corporate Center 1997.
  • Knight J.A.: Value based management. New York: McGraw Hill 1997.
  • Porter M.: Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. The Free Press 1985.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004687

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.