PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 784 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - koncepcje przekrojowe | 113--120
Tytuł artykułu

Finansowe i pozafinansowe mierniki dla potrzeb kontrolingu strategicznego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Systemy kontrolne większości przedsiębiorstw oparte są na miernikach finansowych, jakkolwiek wykazują one wiele wad i nie są skutecznym instrumentem zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. Artykuł przedstawia tzw. zrównoważoną kartę wyników. Karta ta stanowi próbę zastosowania mierników niefinansowych (obok finansowych) oraz przełożenia wizji strategicznej na cele operacyjne dla poszczególnych komórek organizacyjnych, pracowników. (abstrakt oryginalny)
EN
Most firms operational control systems are built around financial measures and targets. However using financial indicators isn't efficacions in particuraly for firm's progres in achieving long - term strategic objectives. The paper presents the interesting concept of new management tool i.e. the Balanced Scorecard. The balanced scorecard provides a framework for managing the implementation of strategy. (original abstract)
Bibliografia
  • Butler A., Letza S., Neale B.: Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System. "Harvard Business Review" 1996 nr 1.
  • Gach D.: Zarządzanie strategiczne a operacyjne. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1997 nr 5.
  • Geanuracos J., Meiklojonn I.: Performance Measurement: The New Agenda. Using Non-Financial Indicators to Improve Profitability. London 1993.
  • Kaplan R.S., Dickinson A.L.: Putting the Balanced Scorecard to Work. "Harvard Business Review" 1993 nr 5.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: The Balanced Scorecard - Measures that Drive Performance. "Harvard Business Review" 1992 nr 1.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: The Balanced Scorecard. Translating Strategy into Action. Boston 1996.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System. "Harvard Business Review" 1996 nr 1.
  • Shank J.K., Govindarajan V.: Strategic Cost Management. New Tool for Competitive Advantage. New York: The Free Press 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004699

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.