PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 791 Zarządzanie polskimi przedsiębiorstwami w latach dziewięćdziesiątych | 79--87
Tytuł artykułu

Elektroniczny system zarządzania gotówką - strategia innowacji

Warianty tytułu
An Electronic Cash Management System - the Strategy of Innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono nową, wygodną dla klienta formę współpracy z bankiem, jaką jest elektroniczny system zarządzania gotówką. Usługa ta umożliwia przekazywanie dyspozycji przelewu środków w drodze transmisji telekomunikacyjnej oraz uzyskiwanie innych informacji bezpośrednio z systemu informatycznego banku.
EN
The sharp competition on the market of financial servises as well as the activity of this sector enforce making reasonable strategic choices connected with enlarging the offer of services by financial institutions. The institutions provide new solutions and ways to reach customers. The article touches the problems connected with the process of management as well as introducing essential changes to the picture of bank services. The author has represented a convenient new form of cooperation between customers and bank sector which the electronic cash management systems is. The advantages and disadvantages of using this system were proved. Nowadays in the bank sector is easy to notice a trend towards enlarging self-service and using computer systems as an alternative to the traditional ways of distribution. The standarization of the basic services contributes to decreasing the costs of tranactions, but it cause the loss of "personal" relationship with a customer. In the future it can prove that good electronic services are a good beginning of the new relationship between a customer and a bank. The relationship may also include other services. Using the technological progress as a means of access to a customer, apart from the the traditional one, a bank system consolidates at the same time efficiency of activities of banks and their customers, finally bringing quite big profits.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bernet В.: Bank 2000. "Fakts und Visionens" 1994 nr 10.
  • Burchard U.: Kompetenz - Netzwerk versus Universalbank. "Die Bank" 1997 nr 1.
  • Grzegorczyk W.: Marketing bankowy. Warszawa 1995.
  • Grzegorczyk W.: Polityka dystrybucji i promocji sprzedaży jako elementy marketingowej strategii działania banku. "Bank i Kredyt" 1991 nr 9.
  • Moreno V.: Przemiany w bankowości europejskiej. "Bank" 1997 nr 4.
  • Sadurski K.: Wypchnięci przez technologię, wchłonięci przez sieć. "Bank" 1997 nr 11.
  • Żurawik B., Żurawik W.: Marketing bankowy. Warszawa: PWE 1995.
  • Żurawik B., Żurawik W.: Strategia usługi finansowej. "Marketing i Rynek" 1994 nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004821

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.