PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 1 | 35--44
Tytuł artykułu

Metoda "case study" w nauczaniu ekonomii

Warianty tytułu
The Case Study Method in Teaching Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest wykorzystanie metody analizy przypadku w dydaktyce ekonomii i zarządzania. Autor omówił istotę metody "case study", zasady tworzenia case'ów, funkcje analizy przypadku oraz procedurę analizy opisu sytuacyjnego.
EN
The paper deals with the essence and possibilities of using the case study method in teaching economics and management. The essence of the case study as a method of active teaching, the notion and the sorts of cases, didactic functions of the case analysis, and the procedure for analysing the situation description are presented. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Cravens D.W., Lambí C.W. jr, Strategic Marketing, Cases and Applications, Irwin, Homewood, Illinois 1986.
  • Easton G., Learning from Case Studies, Prentice Hall, London 1982.
  • Hise R.T., McDaniel S.W., Cases in Marketing Strategy, Merrill, Columbus 1984.
  • Karcz K., Kędzior Z., Marketing. Materiały do zajęć warsztatowych, rozdz. pt. Jak analizować case? (Zasady i procedura), AE, Katowice 1995.
  • Kostera M., Jak analizować case? "Przegląd Organizacji" 1991, nr 9.
  • Kramer J., Jak kształcić ekonomistów [w:] Rynek - handel - marketing. Innowacje i kontynuacje na studiach handlowych, SGH, Zeszyty Metodyczne, Warszawa 1992, nr 9.
  • Ronstadt R., The Art of Case Analysis, Lord Publ., Inc., Dover MA 1992.
  • Wiktor J.W., Studium przypadku. Istota, funkcje i procedura analizy przypadku [w:] Zarządzanie i przedsiębiorczość. Studia polskich przypadków, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, PWN, Warszawa-Kraków 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005033

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.