PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 1 | 95--107
Tytuł artykułu

Przesłanki wyboru strategii zagranicznej w firmie niemieckiej

Warianty tytułu
Reasons for the Choice of Foreign Strategy in the German Firm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu są przesłanki wyboru strategii wejścia na rynek polski przez przedsiębiorstwo niemieckie. Autorka scharakteryzowała podstawowe kierunki zmian w makrootoczeniu biznesu w Polsce w latach 1989-1996. Następnie przedstawiła analizę przypadku niemieckiej firmy "Werk", ilustrując przesłanki wyboru strategii wejścia na rynek polski.
EN
The choice of the market in the strategy of international activities is influenced by a number of factors, both the external and the internal ones. In the paper the reasons for a German firm's decision to enter the Polish market are presented. The studied firm "Werk" is characterized and the sources of information making the base of the management's knowledge of the Polish macroenvironment are shown. The evaluation of the Polish macroenvironment was done by the workers of the firm, in respect of synthetic and partial criteria. The effects of the environment factors on the choice of the strategy of entering the Polish market and the selection of the Polish partner of the common venture are presented. The synthetic evaluation of the effects of the changes in Central and Eastern Europe on the strategic behaviour of the German firm "Werk" is given as well. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--107
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  • Bednarczyk M., Otoczenie i przedsiębiorczość w zarządzaniu strategicznym organizacją gospodarczą, AE, Zeszyty Naukowe, Seria Specjalna: Monografie, Kraków 1996, nr 128.
  • Bednarczyk M., Targalski J., Uwagi o zmianach własnościowych w gospodarce polskiej [w:] Transformacja systemu gospodarczego w krajach Europy Środkowowschodniej, PWN, Warszawa 1993.
  • Mintzberg H., The Nature of Managerial Work, Harper & Row, New York 1973.
  • Steinmann H., Kumar B., Wasner A., Internationalisierung von deutschen Mittelbetrieben in Frankreich Management, Diskussionsbeiträge, H. 32, Nürnberg 1986.
  • Steinmann H., Schreyögg G., Zarzadzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, PW, Wrocław 1992.
  • Szromnik A., Kapitał niemiecki w Polsce, F. Ebert-Stiftung, Warszawa 1992.
  • WeIge M.K., Unternehmensführung, Bd. 2: Organisation, C.E. Poeschel Verlag, Stuttgart 1987.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005038

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.