Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Price Strategies Application in Polish Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono strategie cenowe stosowane w przedsiębiorstwach działających na rynku dóbr konsumpcyjnych. Wyróżniono strategie cen wysokich, strategie cen średnich oraz strategie cen niskich. Stwierdzono, że podstawą strategicznych wyborów przedsiębiorstw w sprawie cen nie jest informacja o tym, że w wielu różnych badaniach zaledwie kilka procent Polaków wykazuje brak zainteresowania cenami, a zdecydowana większość preferuje możliwie niskie ceny, lecz są nią trudności w efektywnym korzystaniu z całego bogatego instrumentarium marketingowego i wykorzystaniu go w sposób optymalny dla swoich celów.
Enterprises creating their own price strategies are obliged include many condition. This article presents the process of formulation and application of price strategies in polish enterprises. Author describes market penetration pricing, market skimming pricing and medium price strategies. With regard for low icomes of consumer the most popular price strategy implemented by polish enterprises is penetration strategy. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
39--51
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bielecki J.: E Leclerc zbuduje sieć hipermarketów w Polsce. "Rzeczpospolita" 1995 nr 264. Dodatek Ekonomia i Rynek z 15 XI, s. 14.
- Darmon R.Y., Laroche M., Petros J.V.: Le marketing. Fondements et Applications. Mc Graw-Hill 1990, s. 548.
- Giletta M.: Les Pris. Politiques, Strategies et Tactiques des Enterprises. Paris: Eyrolles 1992, s. 37.
- Myers J.: Marketing. New York: McGraw Hill 1986, s. 339.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005099