PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 795 Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania | 9--18
Tytuł artykułu

Konkurencja na rynku turystycznym : analiza komparatystyczna regionów Polski

Warianty tytułu
Competition on Tourist Market Comparative Analysis of Polish Regions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wysoce konkurencyjny charakter rynku turystycznego powoduje konieczność prowadzenia badań atrakcyjności turystycznej poszczególnych obszarów jako miejsc recepcji ruchu turystycznego. Obecnie obserwuje się nasilenie konkurencji między poszczególnymi regionami turystycznymi o potencjalnych inwestorów, jak również turystów. Badanie konkurencyjności na podstawie określonych cech dostarcza informacji, które pozwalają władzom regionalnym na formułowanie właściwej (w danych i przewidywanych warunkach rynkowych) strategii działania. Celem artykułu jest wskazanie (w ujęciu relatywnym) mocnych i słabych stron poszczególnych regionów, a także niezbędnych działań marketingowych w celu poprawy pozycji na rynku turystycznym. Propozycje zawarte w opracowaniu dotyczą odpowiednio dobranych makroregionów wyznaczonych na podstawie granic istniejących województw Polski. (abstrakt oryginalny)
EN
The article includes suggestions for competition analysis of the tourist market within the regional approach. It presents the possible application of the synthetic measure, elaborated by Prof. D. Strahl, in comparative analysis of the selected 11 regions (groups of provinces). The tables present the results of comparative analysis, worked out on the basis of 15 selected diagnostic features, shown by attractiveness to investors and by attractiveness to tourists of individual regions.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Gorzelak G.: Transformacja systemowa a restrukturyzacja regionalna. Warszawa: Uniwersytet Warszawski 1995.
  • Lubiński M.: Proces integrowania się ze Wspólnotami Europejskimi jako czynnik wzrostu międzynarodowej konkurencyjności polskiej gospodarki. Raport końcowy. Warszawa: IRiSS 1995.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: PWE 1992.
  • Słownik wyrazów obcych. Warszawa: PWN 1995.
  • Strahl D.: Metody programowania rozwoju społeczno-gospodarczego. Warszawa: PWE 1990.
  • Strahl D.: Modelowanie zjawisk złożonych. Modele infrastruktury społecznej. Wrocław: AE 1980. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 158.
  • Warszyńska J., Jackowski A.: Podstawy geografii turyzmu. Warszawa: PWN 1979.
  • The World Competitiveness Report 1994. Lausanne: World Economic Forum 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005131

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.