PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 795 Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania | 63--77
Tytuł artykułu

Strategia marketingowa w turystyce zagranicznej Słowacji

Warianty tytułu
Marketing Strategy in Foreign Tourism in Slovakia
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagraniczną turystykę przyjazdową uznaje się powszechnie za ważne źródło wpływów dewizowych. Ich rozmiary zależą jednak od atrakcyjności produktu turystycznego kraju recepcji turystów, tzn. atrakcyjności walorów turystycznych oraz zakresu i jakości oferowanych usług. Jeśli Słowacja ma stać się atrakcyjnym miejscem pobytu zagranicznych turystów, musi spełniać te warunki, a ponadto skutecznie działać na zagranicznych rynkach. W tym celu potrzebna jest ofensywna strategia marketingowa produktu turystycznego Słowacji. Zamiarem autorów opracowania jest zaproponowanie strategii marketingowej zagranicznej turystyki przyjazdowej na Słowację, a także działań gwarantujących jej wdrożenie. Autorzy prezentują wyniki analizy marketingowej zagranicznej turystyki przyjazdowej, formułują cele marketingowe, wyodrębniają segmenty rynku oraz proponują określone strategie marketingowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The incoming foreign tourist traffic is generally considered an important source of hard currency revenue. The size of this revenue depends, among others, on the attractiveness of tourist values and on the range and quality of offered services. If Slovakia is to become an attractive place for tourists, it must meet the above conditions and act efficiently on foreign markets. In the article, the authors suggest both a marketing strategy targeted at the incoming foreign tourist traffic in Slovakia and the activities to guarantee its implementation. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bulletin pre cestovný ruch. Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, 1997, č. 2.
  • Cestovný ruch na Slovensku v roku 1996. Ministerstvo hospodárstva SR 1997.
  • Gúčik M.: Strategie des Tourismus in der Slowakei. Berlin, ITB 1997, s. 13.
  • Kirstges T.: Expandionsstrategien im Tourismus. 2. Vyd. Wiesbaden, Gabler Verlag 1996.
  • Kotler Ph., Armstrong G.: Marketing. Vyd., Bratislava, SPN 1992.
  • Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Organizácia pre marketing a propagáciu cestovného ruchu. Banská Bystrica 1995.
  • Stratégia priestorového rozvoja a usporiadania Slovenska. Čiastkový výstup. Banská Bystrica, Slovenská agentúra životného prostredia 1995.
  • Trh cestovného ruchu na Slovensku (výskumný projekt č. 1/1991; 401/92). Banská Bystrica, Ekonomická fakulta UMB 1993.
  • Vanková M.: Imidž štátu ako cestovného cieĺa. Banská Bystrica, Ekonomická revue cestovného ruchu, 29, 1996, č. 2.
  • Vaňová A.: Uplatnenie teritoriálneho marketingu v cestovnom ruchu. Banská Bystrica, Ekonomická revue cestovného ruchu, 27, 1994, 6. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005146

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.