Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Management of Small and Middle Size Companies by Diversification
Języki publikacji
Abstrakty
Stwierdzono, że w małych przedsiębiorstwach podstawową drogą wzrostu jest dywersyfikacja, czyli rozszerzanie i różnicowanie sfer działalności przedsiębiorstwa. Omówiono dywersyfikację horyzontalną, wertykalną, koncentryczną i konglomeratową. Przedstawiono proces zarządzania przez dywersyfikację na przykładzie Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowego i Usługowego Cymis. Zwrócono również uwagę na ryzyko związane ze strategią dywersyfikacji.
The diversification of the economic activity creates an opportunity for development of small and middle size companies. The author of the publication presented the essence and forms of the diversification referring to the professional literature analysis and the results of the empirical study, which was carried out in the "Cymis" enterprise. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
222--228
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Andrews K.R.: Product Diversification and the Public Interest. "Harvad Business Review" 1951 nr 4.
- Ansoff H.J.: Corporate Strategy. An Analitic Approach to Business Policy for Growth and Expansion. New York: McGraw-НШ Book Comp. 1965.
- Bartosiewicz P.: Dywersyfikacja działalności w przedsiębiorstwie średniej wielkości i jej znaczenie strategiczne. Prace dyplomowe. Wrocław: AE 1997.
- Chwistecka-Dudek H.: Strategia dywersyfikacji przedsiębiorstw. Katowice: AE 1993.
- Gościński J.W.: Cykl życia organizacji. Warszawa: PWE 1989.
- Krupski R.: Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie. Wrocław: Ossolineum 1993.
- Pierścionek Z.: Strategia rozwoju firmy. Warszawa: PWN 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005152