PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | 9 | nr 789 Zarządzanie firmą (nowe trendy w zarządzaniu) | 133--145
Tytuł artykułu

Business Engineering - nowoczesna metoda usprawniania procesów w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Business Engineering - a New Method of Processes Improving in a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przybliżono pojęcia procesu i procesu biznesowego. Następnie omówiono zagadnienie business process (re-)engineeringu. Przedstawiono definicję, główne założenia i warunki skutecznego przeprowadzenia. W realizacji business engineeringu wyróżniono pięć podstawowych faz oraz niektóre techniki umożliwiające precyzyjną ocenę procesów biznesowych. Podkreślono rolę rozwiązań informatycznych w business engineeringu. Zwrócono również uwagę na najważniejsze i najczęstsze przyczyny niepowodzeń business engineeringu.
EN
The paper presents one of the company restructure methods - business engineering. It was written after analysing the literature covering this problem. Author describes basic ideas connected with this procedure such as process, business process, presenting their definitions and peculiarities. Then the method of business engineering is presented itself. Its definitions, basis as well as other methods helping its implementation and the role of information technology. The last part of paper contains conditions of efficient implementation of business engineering in the company and main reasons of the method failure. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Davenport Th.: Process Innovation - Reengineering Work throught Information Technology. Boston: Harvard Business School Press 1994.
  • Ferstl O.K., Sinz El.J.: Grundlagen der Wirtschaftsinformatik. München: R.Oldenburg Verlag 1994.
  • Haber L.: Business Process Reengineering Tools. "Open Computing" Januar 1995.
  • Hall G., Rosenthal J., Wade J.: How to make Reengineering Really Work. "Harvard Business Review", Jg. 71, November-Decëmer 1993.
  • Hammer M., Champy J.: Reengineering the Corporation. Nev York: Harper Business 1993.
  • Harrington H.J.: Business Process Improvmenl. New York: McGraw-Hill, Inc., 1991.
  • Hess Th., Österle H.: Methoden des Business Process Redesign: Aktueller Stand und Entwicklungsperspektiven. "Theorie und Praxis der Wirtschaft" Mai 1995, Heft 183.
  • Hoffman Z.: Business Process Re-Engineering: A New Strategie Paradigma. Shift I: Change Management. "Internet" January 1996.
  • Kern Di.: Prozeßorientierungin. "Zeitschrift für Betriebswirtschaft", Januar 1995.
  • Lenk K.: Business Process Re-Engineering. Sind die Ansätze der Privatwirtschaft auf die öffentliche Verwaltung übertragbar? "OnLine" 1995 nr 2.
  • Ovans A.: Should you Take the Reengineering Risk? "Internet" January 1996.
  • Österle H.: Business Engineering, Prozeß- und Systementwicklung. Band 1: Entwurfstechniken. Heidelberg: Springer 1995.
  • Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość. Warszawa: PWE 1995.
  • Theuvsen L.: Kontaktstudium: Business Reengineering. "Zeitschrift für Betriebswirtschaftliche Forschung" 1996 nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005419

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.