PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 12 | nr 824 Problemy teorii i praktyki marketingu | 20--29
Tytuł artykułu

Rola społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań nabywców w komunikowaniu się przedsiębiorstwa z rynkiem

Warianty tytułu
The Social Role of the Cultural Conditioning of Consumer Behaviour in a Company's Interaction with the Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie kierunków oddziaływania społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań konsumentów na komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem. (fragment tekstu)
EN
Directions of influences of chosen socio-cultural conditionings on company interaction with the market were presented. The importance of consumer's participation in a given culture for shaping and carrying out an advertising concept was discussed. The influence of French and German cultural differences on the system of interacting with consumers was shown. The mechanism of the influence of reference groups on the interaction process, and in particular on the role of opinion leaders, was presented. The philosophy of interfusion was highlighted, according to which properly constructed interpersonal and group relationships can create new consumer values, thus stimulating future needs. (original abstract)
Bibliografia
  • Boone L.E., Kurtz D.L.: Contemporary Marketing. Hinsdale: The Dryden Press 1980, s. 126, cyt. za: S. Gajewski: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. Łódź: Wyd. UŁ 1994).
  • Bourne F.S.: Group Influences in Marketing and Public Relations. [w:] R. Likert, S.P. Hayes Jr. (ed.): Some Applications of Behavioral Research. Paris: UNESCO 1957, cyt. za: K.E. Runyon, D.W. Stewart, Consumer Behavior and the Practice of Marketing. Merrill Publishing Company A Bell & Howell Information Company USA 1987.
  • Duhaime C.P. [et al.]: Le comportement du Consommateur au Canada. Québec: Gaëtan Morin 1991, s. 587.
  • Engel J.F., Blackwell R.D., Kollat D.T.: Consumer Behavior. Wyd. 3. Hinsdale: The Dryden Press 1978, s. 69.
  • Famielec J.: Rozwój rynkowego zarządzania przedsiębiorstwami. "Przegląd Organizacji" 1998 nr 3, s. 21.
  • Kozielecki J.: Psychologiczna teoria decyzji. Warszawa: PWE 1977, s. 379.
  • Levitt T.: The Globalization of Markets. "Harward Business Review" maj-czerwiec 1983, s. 92-102, cyt. za: Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Sp. 1994, s. 388.
  • Marketing Management. A. European Perspective., cyt. za: A. Sznajder Euromarketing. Uwarunkowania rynku Unii Europejskiej. Warszawa: PWN 1997, s. 168.
  • Mendel D.: Comparaison des cultures allemande et française et implications marketing. "Recherche et Applications en Marketing" 1991 vol. 6 nr 3 i 4, s. 67-68.
  • Peńazoza L.: Atravesando Franteras/Border Crossing: A Critical Etnographic Exploration of the Consumer Acculturation of Mexican Immigrants. "Journal of Consumer Research" czerwiec 1994.
  • Runyon K.E., Stewart D.W.: Consumer Behavior and the Practice of Marketing. Merrill Publishing Company A Bell & Howell Information Company USA 1987.
  • Usunier J.C.: Commerce entre cultures. Une approche culturelle du marketing international. Paris: Presses Universitaires de France 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.