PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 852, t. 2 | 235--244
Tytuł artykułu

Rozwój strategii marek jako wyznacznik orientacji marketingowej przedsiębiorstw na rynku artykułów żywnościowych

Warianty tytułu
Development of Brand Strategies as Measure of Marketing - Oriented Enterprises on Foodstuffs Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W planie marketingowym firmy musi być miejsce na plan marketingowy marki, który tworzony jest w dwóch ujęciach: strategicznego planu długoterminowego oraz planu rocznego. Obszar decyzji podejmowanych w tym zakresie dotyczy: nadania marki konkretnym produktom firmy; tworzenia jednej marki; inwestowania w markę sprowadzającego się do aktywnego jej promowania i kreowania świadomości korzyści, jakie marka niesie konsumentom, pośrednikom czy inwestorom; długofalowego budowania wartości marki w opiniach określonych segmentów rynku; zakupu, sprzedaży marek lub ich transferu. W przeprowadzonych badaniach respondenci uznali, że najważniejszymi kierunkami rozwoju marki są: modernizowanie produktów; poszerzenie asortymentu o nowe wybory; wejście na nowe rynki geograficzne; zastąpienie nieopłacalnych produktów nowymi wyrobami. Nowym zjawiskiem na krajowym rynku są marki handlowe, znane także pod nazwą marek prywatnych, pod którymi detaliści oferują towary nieco tańsze od produktów renomowanych marek globalnych.
EN
The paper presents the results of surveys carried out by the Institute of Home Market and Consumption that relate to market behaviours of food processing industry enterprises within the area of brand strategies. The surveys carried out point out to numerous weaknesses of brand management at domestic enterprises. The strategies they have been accomplishing not always are consistent in terms of the selection of tools for brand shaping what results from relatively low experience presented by many companies in this area. However, taking account of the role played by branded products in development and achievement of market success, manufacturers endeavour to introduce and strengthen their own brands despite the existence of various unfavourable conditions that hinder and slow down these processes. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
235--244
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006214

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.