PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 3 | 35--49
Tytuł artykułu

Organizacja i funkcje komórki marketingowej w oddziale banku komercyjnego

Autorzy
Warianty tytułu
Organisation and Function of a Marketing Department in a Commercial Bank
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia przegląd struktur organizacyjnych i marketingowych oddziału banku komercyjnego oraz rolę i zadania komórki marketingowej. Wnioski oparł autor na podstawie badań przeprowadzonych w takim banku. Szcególną rolę poswięcono miejscu i funkcji account managera w oddziale banku komercyjnego.
EN
This article presents a short review of organizational structures of marketing departments in Polish commercial banks' branches. Economic transition process started in 1990 caused significant changes in Polish banking. One of new areas of bank activity is marketing. Primarily in polish banks most of marketing unctions were performed by one employee resposible mainly for promotion and marketing analyses. Now we can observe constant growth of number of banks that are building team consistedof account managers. This article presents a place and functions of account managers in Polish banks (mainly in BRE Bank SA). The developments of Polish banks' departments of marketing are now being given additional impetus by forthcoming opening of Polish market for foreign banks so more aggresive competition is going to appear in nearest future. It is very possible that the number of account managers in Polish banks will be rising significantly for next years. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006353

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.