PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 12 | nr 824 Problemy teorii i praktyki marketingu | 72--87
Tytuł artykułu

Matryca FCB i matryca Rossitera-Percy'ego - rozwój koncepcji teoretycznych dotyczących rozwiązywania problemów strategii kreatywnej w reklamie

Warianty tytułu
FCB Grid and Rossiter-Pearcy Grid - Development of the Concepts Concerning Creative Strategy in Advertising
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono rozwiązania dotyczące zwiększania efektywności osiągania celów komunikacyjnych (świadomość marki i pozytywnej postawy nabywcy wobec marki) w reklamie, prezentowane przez autorów matrycy FCD i w matrycy Rossitera i Percy'ego.
EN
The purpose of this article is to identify and to describe main concepts explaining of solving of creative problems in advertising. It is based on analysis of FCB grid and Rossiter-Pearcy grid. The main similarities and dissimilarities of the basic concepts of those grids are described (rational motivation, emotional motivation, informative motivation, transformative motivation, high-involvment brand choice, low-involvment brand choice). Trends in the development of the ways of problems' resolving in creative strategy and executions are identified. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bovee C.L., Arens W.F.: Contemporary Advertising. Irwin 1992, s. 283.
  • Bovee C.L., Thill J.V., Dovel G.P., Wood M.B.: Advertising Excellence. McGraw-Hill 1995, s. 234-238.
  • Kall J.: Reklama. Warszawa: PWE 1994, s. 29-35.
  • Porter P.: The FCB Planning Grid, http://www.mcom.ttu.edu/hester/4316S06.html.
  • Rossiter J., Percy L., Donnovan R.J.: A Better Advertising Planning Grid. "Journal of Advertising Research" October-November 1991, s. 11-21.
  • Rossiter J., Percy L.: Advertising Communications and Promotion Management. McGraw-Hill 1997, s. 12-13.
  • Vaughn R.: How Advertising Works: a Planning Model Revisited. "Journal of Advertising Research" 1986 nr 26 (2), s. 57-66.
  • Vaughn R.: How Advertising Works: a Planning Model. "Journal of Advertising Research" 1980, nr 20 (5), s. 27-33.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006488

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.