PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 839 Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania | 48--54
Tytuł artykułu

Podstawowe zagadnienia systemu optymalizacji przychodu w obiektach usługowych

Autorzy
Warianty tytułu
Basic Problems of Income Optimisation System in Service Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obserwacja współczesnego rynku wskazuje na ciągły wzrost znaczenia ceny w gospodarce. W ciągu zaledwie ostatnich trzech dziesięcioleci stała się ona jednym z podstawowych problemów decyzyjnych przedsiębiorstw. Potwierdzają to m.in. wyniki przeprowadzonych badań empirycznych, w których menedżerowie z Europy i Stanów Zjednoczonych na pytanie o najważniejsze ich zdaniem problemy dotyczące stosowania marketingu umieszczają na pierwszym miejscu właśnie kwestie związanie z ceną [3]. Ustalenie cen na optymalnym poziomie jest bowiem najbardziej efektywnym, bezpośrednim sposobem maksymalizacji zysku. Celem opracowania jest przybliżenie nowej metody zarządzania zyskiem, opartej przede wszystkim na sterowaniu cenami. Zaprezentowanie zyskującego na znaczeniu kompleksowego sposobu kształtowania cen, opartego na rozbudowanych systemach informacyjnych pozwoli przybliżyć obiektom usługowym nowy sposób zarządzania cenami i wskaże możliwości pełniejszego wykorzystania zasobów pozostających w ich dyspozycji. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents a new, price-based method of attracting customers and successful competing on the service market - the yield management. In this method pricing is based at the same time on supply and on demand, thus securing increased efficiency of the company and elimination of the situations in which the company gets a lower room price from its customer because of temporary price attraction, i.e. discounts and price reductions than it could get from another customer who needs its services more urgently. The efficiency of yield management method is determined by a permanent and exact control of the number of reservations accepted, of the length of stays and of discounts offered. However, froman industrial practice it is known that sucha control is not always a complex one. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Kotaś R., Sojak S.: Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie i gastronomii. Warszawa: PWN 1999.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i Ska 1994.
  • Simon H.: Zarządzanie cenami. Warszawa: PWN 1996.
  • Turkowski M.: Marketing usług hotelarskich. Warszawa: RWE 1997.
  • Zygarłowski P.: Yield management jako technika zarządzania ceną w przedsiębiorstwie hotelarskim. Aktualne problemy ekonomiczne i prawno-organizacyjne gospodarki turystycznej w Europie. Materiały konferencyjne. Wrocław: Wyd. AE 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006498

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.