PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 36 | 91--108
Tytuł artykułu

Integracja teorii i modeli dyfuzji rynkowej produktów innowacyjnych

Warianty tytułu
Integration of Innovation Diffusion Theory and Diffusion Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przegląd aktualnych podejść metodologicznych w badaniach odnoszących się zarówno do teorii dyfuzji rynkowej produktów innowacyjnych jak i ich modeli oraz wskazanie korzyści integracji teorii i modeli.
EN
The conceptual development of diffusion models within marketing has focused on marketing mix variables and on a simple process representing the influence of others in the social system. In most models only a limited number of variables is considered due to the difficulty of modeling interactions when multiple variables are incorporated. The final conclusion of the paper that can be derived from joining the two fields of research (diffusion theory and models) is that although they have evolved in different directions, each would benefit from a unification. This paper suggests possible synergy and reciprocal benefits of integration. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006599

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.