PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 842 Zmiana warunkiem sukcesu : opór wobec zmian - szansa czy zagrożenie? | 31--49
Tytuł artykułu

Konflikty w procesie restrukturyzacji firmy

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań w artykule są konflikty, które powstają pomiędzy pracownikami i ich różnymi grupami, przynależącymi do danej organizacji, w procesie jej restrukturyzacji.
Bibliografia
  • Andrew K. (1981): Consensus-building: A Creative Approach to Resolving Conflicts, "Management Review", no 3.
  • Blaut R. (1994): Skuteczne negocjacje, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
  • Chełpa S. (1989): Konflikt w sytuacji pracy - zagrożenie czy szansa rozwoju dla organizacji, "Doskonalenie Kadr Kierowniczych", nr 6.
  • Clarke L. (1997): Zarządzanie zmianą, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  • Czerska M., Niesiobędzki Z. (1989): Konflikty wywołane zmianami organizacyjnymi, "Organizacja i Kierowanie", nr 12.
  • Dana U. (1993): Rozwiązywanie konfliktów, PWE, Warszawa.
  • Daszkowski J. (1995): Dobry fachowiec, ale konfliktowy, "Personel", nr 4.
  • Daszkowski J. (1989): Rola konfliktów w zarządzaniu, "Organizacja i Kierowanie", nr 3-4.
  • Evenden R., Anderson G. (1992): Making The Most of People, Addison-Wesley, Wokingham.
  • Grouard В., Meston F. (1997): Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa.
  • Holstein-Beck M. (1995): Jak być menedżerem?, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
  • Jarecki W. (1998): Konflikt niejedno ma imię, "Personel", nr 2.
  • Kuc B.R. (1999): Zarządzanie doskonałe, Oskar-Master of Biznes, Warszawa.
  • Makarów S.F. (1990): Rozwiązywanie konfliktu, "Przegląd Organizacji", nr 6.
  • Masłyk-Musiał E. (1995): Zarządzanie zmianami w firmie, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
  • Meining W., Hess A. (1991): Rozwiązywanie konfliktu. "Przegląd Organizacji", nr 12.
  • Nalepka A. (1998): Zarys problematyki restrukturyzacji przedsiębiorstw, Antykwa, Kraków.
  • Nęcki Z. (1991): Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Nikiforów W., Skobiejew K. (1981): Organizacyjna natura konfliktów, "EKO", nr 10.
  • Pelka В. (1992): Polityka przemysłowa, strategie i restrukturyzacja przedsiębiorstwa, IOPM, Warszawa.
  • Pszczołowski T. (1978): Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk.
  • Rummel-Syska Z. (1990): Konflikty organizacyjne, Ujęcie mikrospołeczne, PWN, Warszawa.
  • Sapijaszka Z. (1996): Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szanse i ograniczenia, PWN, Warszawa.
  • Słaboń A. (1995): Konflikt społeczny i negocjacje, Akademia Ekonomiczna, Kraków.
  • Słownik języka polskiego (1988): T.1, PWN, Warszawa.
  • Smith W.U. (1981): Conficts (Konflikty), "Organizacja i Kierownictwo".
  • Stoner J.A.F., Wankel C. (1992): Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Świgulski J. (1991): Kierowanie konfliktem, "Przegląd Organizacji", nr 3.
  • Thierry D. (1995): Restrukturyzacja przedsiębiorstw. Adaptacja pracowników do zmian, Poltext, Warszawa.
  • Wach T. (1991): Ryzyko konfliktu, "Przegląd Organizacji", nr 7.
  • Wachowiak P. (1998): Istota sytuacji konfliktowych w organizacji oraz style ich rozwiązywania, Studia i prace, Kolegium Zarządzania i Finansów, SGH, Warszawa, zeszyt nr 9.
  • Walas J. (1995): Stres a zmiana organizacyjna, "Humanizacja Pracy", Nr 4.
  • Walas J. (1996): Metody badania konfliktów podczas wprowadzania zmian organizacyjnych w firmach, "Personel", nr 7.
  • Webber K.A. (1996): Zasady zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa.
  • Wosińska W. (1985): Psychologiczne prawidłowości uzgadniania sprzecznych stanowisk w procesie negocjowania w przedsiębiorstwie, "Organizacja i Kierowanie", nr 1-2.
  • Zbiegień-Maciąg L. (1993): Taktyka i techniki negocjacyjne, Wydawnictwo AGH, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006900

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.