PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 4 | 67--75
Tytuł artykułu

Wpływ internacjonalizacji handlu na zmiany systemu dystrybucji w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Impact of the International Character of Trade on the Distribution System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internalizacja handlu w Polsce zmienia system dystrybucji poprzez inwestycje bezpośrednie oraz korzystny wpływ na zmianę zachowań polskich przedsiębiorstw. Przejawia się to w koncentracji powierzchni sprzedażowej, konsolidacji, poziomej i pionowej integracji, naśladownictwie strategii działań firm zagranicznych i nawiązywaniu z nimi aliansów. W następstwie tych procesów kanały dystrybucji stają się krótsze, zmieniają się ich struktury instytucjonalne i funkcjonalne oraz powstają nowe bardziej efektywne powiązania organizacyjne i kapitałowe między ich uczestnikami. W artykule zaprezentowano strukturę inwestycji handlowych z kapitałem zagranicznym w Polsce oraz zmiany systemu dystrybucji dokonane pod wpływem inwestycji zagranicznych.
EN
The international character of trade in Poland results from operations of international companies on our market. The paper presents the structure of foreign investments and the major indications of the international character of wholesale and retail businesses. Special emphasis is laid on the assessment of the process of internationalisation and its impact on the institutional and functional structure of the distribution system in Poland. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ekspansja wielkich. Temat specjalny, Handel 1999, nr 3.
  • Kłosiewicz U. Kanały dystrybucji artykułów żywnościowych w Polsce w opinii ekspertów. Przemysł Spożywczy 1999, nr 4.
  • Kłosiewicz K., Słomińska U., Udział producentów w kształtowaniu kanałów dystrybucji artykułów Żywnościowych, w: Rynek i konsumpcja. Raporty z badań - rok 1998, IRWiK, Warszawa 1999.
  • Maleszczyk E., Zagraniczne sieci handlowe iv Polsce, Gospodarka Narodowa 1998, nr 8-9.
  • Maleszczyk E., Zachowania rynkowe przedsiębiorstw handlowych z kapitałem zagranicznym, w: Rynek i konsumpcja. Raporty z badań - rok 1998, IRWiK, Warszawa 1999.
  • Mejssner M., Wielkie sieci handlowe nie takie groźne, Boss - Gospodarka 1998, nr 6. 7 Metro na szczycie, Handel 1999, nr 6.
  • Raport o stanie handlu wewnętrznego w 1998 roku, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.