PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 852, t. 2 | 83--91
Tytuł artykułu

Obszary decyzji marketingowych organizacji non-profit

Warianty tytułu
Areas of Marketing Decisions of Non-Profit Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono organizacje pozarządowe, które w Polsce stanowią dynamicznie rozwijającą się formę świadczenia usług społecznych, głównie w zakresie oświaty i wychowania oraz ochrony zdrowia i opieki społecznej. Organizacje te stanowią trzeci sektor gospodarki tzw. społeczny i oferują usługi, które nie są dostępne w instytucjach publicznych lub w firmach komercyjnych. Decyzje marketingowe tworzone są dla: klientów korzystających z ich usług; dobroczyńców udzielających im pomocy; społeczeństwa, które odbiera efekty zewnętrzne ich działalności. Obecny stan gospodarki polskiej wymusił aktywność rynkową organizacji niedochodowych i podejmowanie decyzji marketingowych w obszarach realizacji celu: doskonalenie produktu usługowego (oferty); gromadzenie funduszy na działalność przez pozyskiwanie wolontariuszy i fundatorów (fundraising); kształtowanie opinii publicznej w procesach zaspokajania ważnych społecznie potrzeb.
EN
The transformation of Poland's social and economic system has taken place in 1989. The new market rules changed the forms of ownership and method of financing organizations providing social services. Now in Poland the social services are provided by: profit oriented private companies; non-profit oriented private institutions; municipal or public organizations. This paper shows three fields of marketing decisions of private non-profit organizations (NGOs). They may be described as: provision of goods and services that satisfy social needs; trying to secure time and funds from the society (fund raising); shaping the thinking about social needs and charity. In this decision adaptation marketing tools seems necessary, no only to promote their products, but also to transform consumers attitudes and potential clients into donors or volunteers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
83--91
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007266

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.