PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 852, t. 2 | 164--172
Tytuł artykułu

Kształtowanie cen w cyklu życia produktu - ujęcie modelowe

Warianty tytułu
Price Setting in the Product Life Cycle - the Model Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na kształtowanie się cen produktu duży wpływ ma konkurencja rynkowa. Zmiany w nasileniu konkurencji spowodowane są nierównomiernym wzrostem możliwości podaży i popytu, jak również zwiększeniem lub zmniejszeniem liczby dotychczasowych konkurentów. Aby zbadać efekty działań podejmowanych w ramach strategii cenowej należy zastosować analizę dynamiki oddziaływania ceny. W artykule przedstawiono także dynamikę konkurencji w cyklu życia produktu, która dzieli się na: fazę wprowadzenia; fazę wzrostu; fazę dojrzałości; fazę spadku.
EN
A price strategy consists of objectives, broad policy, the strategy, implementation, and adjustment. Pricing objectives may be profit-, sales-, status-quo-based. Profit objectives centre on profit maximalization, satisfactory profits, optimizing return on investment, or early cash recovery. A firm can use a skimming or penetration pricing strategy. A broad price policy must integrate pricing decisions with dynamic factors determining price management in the product life cycle. The product life cycle (PLC) seeks to describe a product's or brand's sales, profits, customers, competitors and marketing emphasis from its inception until its removal from the market. The character of PLC determines price and non-price factors, so models of PLC dependet on price must consider different sale's determinants, not only time. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
164--172
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007326

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.