PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 852, t. 2 | 245--255
Tytuł artykułu

Struktura funkcjonalna systemu dystrybucji (na przykładzie rynków rolno-spożywczych w Polsce)

Warianty tytułu
The Functional Structure of Distribution System (Based on Agricultural Market)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
System dystrybucji składa się z czterech podstawowych wymiarów: struktury instytucjonalnej; struktury funkcjonalnej; układu sił przetargowych; sprawności statystycznej i dynamicznej poszczególnych rozwiązań dystrybucyjnych. W artykule omówiono szczegółowo strukturę funkcjonanlą systemu dystrybucji, która dzieli się na funkcje podstawowe i funkcje uzupełniające. Do funkcji podstawowych (negocjacyjnych) należy: sprzedaż; zakup, natomiast do funkcji uzupełniającej: fizyczna dystrybucja; dostosowanie produktu; badania rynkowe; ponoszenie ryzyka; wspieranie uczestników systemu dystrybucji. Wymiar funkcjonalny kanałów dystrybucji może być opisany dzięki analizie transakcyjnych kosztów (TCA) oraz trzech kluczowych elementów ilustrujących ten wymiar dystrybucji.
EN
Marketing system (channels) do not have uniform dimensions, and they defy simple description. Analysis of channels involve four decisions: designing of organisational structure; defining of functional structure; analysis of bargaining power of channel's members; estimation of efficiency of marketing channels. This article is concentrated to second elements of distribution system. Functional structure is determined by transaction cost analysis (TCA). The fundamental thesis of TCA argues that the economically rational decision is to undertake only those marketing (channels) functions that can be performed internally at a cost lower then performed this function by others. Define of functional structure have to make three important decisions: members' engagements (scope of functions which are realised by channels' members), awareness (firm acknowledges that it is member of a channel and it can to facilitate overall performance of the arrangements) and acceptance (degree to which a firm is willing to identify with and integrate individual operations with those of the overall channels). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
245--255
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007349

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.