PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 2 | 63--70
Tytuł artykułu

Koncepcja marketingowa w działalności organizacji wspierających zdrowie

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Concept Applied to Health Maintanance Organization (HMO)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdrowie jest dobrem społecznym. Jest także walorem wpływającym na poziom kapitału ludzkiego. Zdrowie znajduje się pod wpływem wielu czynników, które jednocześnie determinują kierunki jego promocji. Najnowocześniejszy trend w promocji zdrowia, lansowany przez Światową Organizację Zdrowia, koncentruje się na tworzeniu organizacji o charakterze non profit. W artykule poruszono kwestię zastosowania marketingu jako narzędzia zarządzania organizacją wspierającą zdrowie.
EN
Health is one of the assets of the human society. It is also an important factor contributing to economic development. Therefore industrial societies should focus on maintaining health through preventive and promotional activities. The article gives the guidelines how to implement marketing concept into Health Maintanance Organization' functions. It also compares product orientation with marketing one in the field of health. HMO are usually of non-for-pofit status, so compared to business organizations, they face different marketing problems. They are covered in the article. Many examples concerning health promotion are given from local environment. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007632

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.